אינפינידאט קיצרה את זמני האחזור ל-35 מיקרו-שניות

27 אפריל, 2022

הכריזה על מערכת אחסון חדשה, InfiniBox SSA II, המבוססת כולה על שימוש בכונני SSD. החברה מתמודדת עם משבר שרשרת האספקה באמצעות תכנון מודולרי של פתרונות האיחסון, ושימוש בתת-מערכות וברכיבים סטנדרטיים מהמדף

בתמונה למעלה: אריק הרצוג. “הלקוחות הגדולים מצפים לקבל מערכות שלמות ושירות מקיף”. צילום: Techtime

חברת אינפינידאט (Infinidat) מהרצליה, הכריזה על פתרונות איחסון חדשים עבור תשתיות מידע ארגוניות, אשר השיג זמן איחזור (Latency) של 35 מיקרו-שניות בין שליחת הבקשה מהשרת לבין קבלת המידע ממערכת האיחסון. זאת בהשוואה לזמני איחזור של 1-2 מילי-שניות במערכות הדור הקודם. מערכת InfiniBox SSA II החדשה מבוססת על שימוש בכונני מוליכים למחצה (SSD), וכוללת מערך תקשורת מהירה המבוסס על ממשקי אינפיניבנד, מערך מוגדל של 144 מעבדי CPU בכל יחידת איחסון, ומערכת האבטחה והגיבוי InfiniSafe. להערכת החברה, “זהו פתרון האחסון מבוסס all flash המהיר ביותר בתעשייה”.

פתרון הזיכרון של החברה, InfiniBox, מבוסס על שימוש בכוננים סטנדרטיים, זיכרון מטמון DRAM ותוכנה שהחברה פיתחה לניהול ואופטימיזציה של מערך האיחסון, אשר נעזרת באלגוריתם בינה מלאכותית. המוצר הראשון של החברה התבסס על שימוש בכונני HDD. לאחר מכן היא הוציאה את מערכת InfiniBox SSA, המבוססת על מערכים של כונני SSD, ובהמשך את מערך הגיבוי InfiniGuard הכולל שימוש גם בכונני SSD וגם בכונני HDD. כאמור, המוצר החדש מבוסס לחלוטין רק על כונני SSD.

הרכבות ואינטגרציה בישראל ובארה”ב

אינפינידאט הוקמה בשנת 2011 על-ידי חלוץ תעשיית האחסון משה ינאי. כיום היא מעסיקה כ-400 עובדים, מהם כ-250 בישראל והשאר בעיקר באירופה ובארצות הברית. החברה פועלת מהרצליה וכמעט כל המו”פ שלה מתבצע בישראל (90% מהמהנדסים). רוב מערכות האחסון של החברה מורכבות בחברת תל-עד בכפר-סבא וממנה הן נשלחות אל הלקוחות בעולם. בעקבות משבר הקורונה, החברה פתחה מרכז הרכבות ואינטגרציה גם בארצות הברית, שהיא שוק היעד הגדול ביותר שלה.

סמנכ”ל השיווק העולמי של החברה, אריק הרצוג (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime ששוק היעד המרכזי הוא מערכות האיחסון בארגונים גדולים, דוגמת מוסדות פיננסיים, חברות תעשייה, חברות טלקום, ספקיות שירותי בריאות וכדומה. הרצוג: “אנחנו מספקים מערכות אחסון ל-5 מתוך 10 חברות הטלקום הגדולות בעולם, לכ-25% מהחברות ברשימת פורצ’ן 50, ליצרניות רכב ויצרניות תרופות. בתחום הענן אנחנו עובדים עם חברות אזוריות דוגמת Bechtle, ו-Telia Cygate האירופיות, אשר מתחרות בענקיות הענן (Hyperscale Cloud) אמזון, גוגל, אז’ור, יבמ וכדומה”.

כיצד אתם מושפעים ממצוקת שרשרת האספקה. כיצד אתם מתמודדים אתה?

“המחסור ברכיבים הוא ממשי, וזמני האספקה (Lead Times) בתעשייה שלנו כמעט והוכפלו בהשוואה למה שהיה לפני כשנתיים. כיום זמני האספקה שלנו הם 8-10 שבועות ללקוחות חדשים, ו-4-5 שבועות ללקוחות הוותיקים שלנו. אלה זמני אספקה קצרים מאוד בהשוואה למתחרים. אנחנו מצליחים לעשות זאת בזכות העובדה שפתרונות האיחסון שלנו מבוססים על שימוש ברכיבים סטנדרטיים מהמדף, למשל כוננים של חברות כמו ווסטרן דיג’יטל, סמסונג וסיגייט, מעבדים סטנדרטיים וממשקי תקשורת סטנדרטיים”.

“הייחוד העיקרי שלנו הוא בתחום התוכנות שאנחנו מפתחים. בנוסף, קיימת אחידות גדולה מאוד בין כל מערכות האחסון השונות שלנו. אנחנו יכולים להעביר בקלות את תת-המערכות ממערך אחסון אחד למערך אחסון אחר. למשל, כל מעבדי ה-CPU שלנו זהים בכל המערכות. אנחנו גם לא צריכים להמתין להגעתם של רכיבי ASIC ייעודיים או לפתרונות מיוחדים שיש רק במוצר אחד ואין במוצרים האחרים. למעשה, מלבד מדיית האחסון והתוכנה, כל המוצרים שלנו זהים”.

אז מדוע הלקוחות רוכשים מכם קופסאות אחסון מלאות, ולא את התוכנה בלבד?

“מכיוון שהם מעדיפים לרכוש מערכות שלמות: חומרה, תוכנה וכל ההתאמות הדרושות. למשל, אנחנו עוקבים אחר המערכות המותקנות אצל הלקוח ומספקים לו מידע המונע תקלות (Predictive Maintenance). אנחנו מודיעים לו כאשר בעיות מתחילות להתפתח, למשל בעיות בספק הכוח, בכבלים, ירידה בביצועים וכדומה. אנחנו עוקבים אחר השימוש במערכות ומספקים המלצות כיצד לייעל את השימוש באחסון. המערכת שלנו עוקבת אחר ההשהיות של מערכות הלקוח, ויודעת לזהות האם הבעיה היא בשרת, בתקשורת או במערכת האחסון. הלקוחות הגדולים מצפים לקבל מהספק שירות ותמיכה מלאים, וזה מה שאנחנו נותנים להם”.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אחסון , איחסון , אינפינידאט