MaxLinear רוכשת את Silicon Motion ב-3.8 מיליארד דולר

8 מאי, 2022

מדובר במיזוג בין יצרנית שבבי תקשורת אמריקאית לבין חברה אמריקאית-טאיוואנית המייצרת בקרים לרכיבי זיכרון. למקסלינאר יש מרכז פיתוח בפתח-תקווה המעסיק קרוב ל-200 עובדים

חברת MaxLinear האמריקאית רוכשת את חברת Silicon Motion הטאיוואנית בעסקת מזומנים ומניות בהיקף של כ-3.8 מיליארד דולר. עם השלמת העיסקה, יחזיקו בעלי המניות של MaxLinear ב-86% ממניות החברה המאוחדת, ובעלי המניות של  Silicon Motion יחזיקו ב-14% מהמניות. שווי החברה המאוחדת נאמד בכ-8 מיליון דולר ומכירותיה השנתיות צפויות להסתכם בהיקף של כ-2 מיליארד דולר. העיסקה צפויה להסתיים במחצית הראשונה של 2023.

חברת מקסלינאר הוקמה בשנת 2004 ועוסקת בפיתוח שבבי תקשורת מבוססי CMOS מסוג RF, Analog/Mixed-signal בתחומי התקשורת ועיבוד אותות. חברת מקס-ליניאר מעסיקה כ-1,500 עובדים בעולם. לחברה יש מרכז פיתוח בפתח תקווה המעסיק קרוב ל-200 עובדים, חלקם יוצאי חטיבת הבית החכם של אינטל, אשר פיתחה שבבי Wi-Fi, איתרנט ורכיבי גישה ביתיים ונירכשה על-ידי מקסלינאר בשנת 2020. חברת סיליקון מושן היא חברה טאיווואנית-אמריקאית שהוקמה בשנת 1995 ומתמחה בפיתוח בקרי NAND Flash עבור זיכרונות SSD והתקני אחסון מצב-מוצק אחרים.

מדובר במיזוג בין שתי חברות משלימות: יצרנית תשתיות תקשורת ויצרנית בקרי זכרון. להערכת שתי החברות, המיזוג יגדיל את שוק היעד של החברה המשותפת לכ-15 מיליארד דולר בשנה. מקסלינאר אינה הראשונה שמתעניינת בסיליקון מושן. בעבר דיווחה סוכנות בלומברג שגם חברת הפאבלס הטאיוואנית מדיהטק, התעניינה ברכישת סיליקון מושן. בעקבות ההודעה על העיסקה, עלתה מניית סיליקון מושן בנסד"ק בכ-15% והעניקה לחברה שווי של כ-3.2 מיליארד דולר. מניית מקסלינאר בנסד"ק ירדה בכ-20% וכעת החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-3.6 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: מקסלינאר