גוף אמירתי מקים צי של 20 רחפני איירובוטיקס

16 מאי, 2022

הרחפנים האוטונומיים יהיו חלק מתשתית עירונית שנועדה לקצר את זמן התגובה של כוחות הצלה וביטחון וכן למימוש יישומי עיר חכמה. הלקוח רכש כבר 4 מערכות. צפוי להשלים את תוכנית הרכש עד 2025

יצרנית הרחפנים איירובוטיקס (Airobotics) הודיעה כי גוף ממשלתי מאיחוד האמירויות יצטייד בשתי מערכות הכוללות רחפן ותחנת עגינה מתוצרת החברה, בעלות של 2 מיליון דולר, זאת בהמשך לשתי מערכות שנרכשו על ידי אותו גוף בשנה שעברה. לדברי החברה, שתי העסקאות הן חלק בתוכנית רב-שלבית של הגוף הממשלתי להצטייד בכ-20 מערכות עד שנת 2025 לצורך הקמת תשתית עירונית של רחפנים אוטומטיים למטרת קיצור זמן התגובה של כוחות הצלה וביטחון וכן למימוש יישומי עיר חכמה. 

הרחפן של איירובוטיקס מיועד לעמוד בתנאי סביבה תובעניים ופועל באופן אוטונומי לחלוטין. הוא מנווט את מיקומו בדיוק של 1 ס”מ ומסוגל לצאת לביצוע משימה באופן אוטונומי ולחזור עצמאית אל נקודת העגינה לצורך הטענת מצברים. בנקודת העגינה הוא גם יכול לבצע באופן אוטונומי תהליך מלא של החלפת מצבר ושל החלפת מטעדים. על-פי איירובוטיקס, שימוש בצי של רחפנים אוטונומיים, בדומה לתוכניתו של הלקוח האמירתי, מאפשר הקמת תשתית עירונית אווירית היכולה להחליף טייסת מסוקים יקרה להחזקה ומורכבת להפעלה, ולקצר את זמן התגובה של כוחות הצלה וחירום. 

לאחרונה הודיעה החברה כי השלימה פרויקט בהובלת גוף ממשלתי מקומי מאיחוד האמירויות, שהפעיל את מערכת הרחפנים שלה בתערוכת דובאי אקספו 2020. במהלך האקספו, שנמשך שישה חודשים, הרחפנים של איירובוטיקס ביצעו משימות מורכבות ללא מטיס בקשר עין וללא התערבות אנושית כלשהי, וטסו ישירות מעל אזורים מרכזיים הומי אדם והשלימו בהצלחה שעות טיסה רבות באופן אוטומטי עשרים וארבע שעות ביממה שבעה ימים בשבוע. 

מערכת הרחפנים של חברת איירובוטיקס עוברת תהליך של רישוי מלא בארה״ב, תחת הנחיית והשגחת ה-רשות התעופה האזרחית בארצות הברית (ה-FAA). בסופו של התהליך תקבל המערכת תעודת כשירות אווירית שתאפשר לה לבצע טיסות מעל אנשים, באזורים מאוכלסים ובמתארים מורכבים שטרם אושרו בעבר. תהליך הרישוי נחשב לראשוני ופורץ דרך, וטרם הושלם כמוהו בעולם. כיוון שהוא מתקיים בהיעדר תקינה וחקיקה מתאימה נדרשת הגדרה של סט חוקים והנחיות חדשות הנקרא קריטריון לכשירות אווירית, ופורסם לראשונה כהצעת חקיקה להערות הציבור בנובמבר 2020. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Airobotics , איחוד האמירויות , איירובוטיקס