נכשל נסיון ארלדן לרכוש מניות טלסיס

16 מאי, 2022

בעלי המניות לא נענו להצעתה לרכוש 5% נוספים בחברה תמורת כ-53.2 מיליון שקל. בשנת 2021 הסתכמו מכירותיה של טלסיס בכ-266.3 מיליון שקל. רובן ממכירות החברה הבת ואריסייט. צופה צמיחה ב-2022 בתחום הפצת הרכיבים

בתמונה למעלה: מודול DART-MX8M-MINI של ואריסייט המבוסס על מעבד i.MX 8M של חברת NXP

נכשל הנסיון של קבוצת ארלדן השקעות לרכוש חבילה של מניות טלסיס (Telsys) אשר היתה מעניקה לה השפעה גדולה בחברה. כיום מחזיקה ארלדן ישירות ובעקיפין בכ-22.65% מהמניות: ארלדן השקעות מחזיקה בכ-1.82% מהמניות, וחברת ארלדן החזקות הנמצאת בבעלותה המלאה, מחזיקה בכ-20.83% ממניות טלסיס. ב-12 באפריל 2022 פירסמה ארלדן החזקות הצעת רכש לכל בעלי המניות של החברה לרכישת מניות שלהם במחיר של 163.9 שקל למניה בסכום כולל של עד כ-53.2 מיליון שקל. הדבר היה מעניק לה 5% נוספים בחברת טלסיס, וממצב אותה בעמדה של בעלת שליטה המחזיקה בשיעור הגבוה ביותר של מניותיה.

הדירקטוריון לא מביע דעה ישירה

חברת טלסיס נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כמיליארד שקל. בתגובה להצעה הרכש, פירסם דירקטוריון טלסיס הודעה מיוחדת מטעמו שבה מסר כי הוא מסרב לחוות את דעתו על ההצעה. יחד עם זאת, בהודעה גם נמסר שבעלת השליטה הנוכחית בחברה, משפחת יגודה (יגודה אחזקות) המחזיקה בכ-20.8% מהמניות, והמנכ"ל שיבי דקל (כ-1.5% מהמניות), לא ייענו להצעת הרכש. בסוף שבוע שעבר התקבלו התוצאות: ארלדן לא הצליחה להשיג את כמות המינימום של המניות, וביטלה את הצעת הרכש.

המעורבות של קבוצת ארלדן בחברת טלסיס היא עמוקה: לצד ההשקעה הישירה בטלסיס, היא מחזיקה בכ-20.83% ממניות חברת ואריסייט (Variscite) מלוד הנמצאת בבבעלות טלסיס (70.37%). ומנכ"ל ארלדן השקעות, צלי רשף, משמש גם כיו"ר ואריסייט. חברת טלסיס פועלת בשני תחומים: שיווק והפצת רכיבים אלקטרוניים, מיכשור אלקטרוני וכלי פיתוח, וכן הפעילות של ואריסייט בפיתוח וייצור מודולים ממוחשבים (System on Modules-SoM) המשמשים לפיתוח וייצור מערכות אלקטרוניות גדולות יותר.

תנודות בשוק ההפצה

בשנים האחרונות חלו תנודות דרמטיות במשקל שתי הפעילויות האלה. משקלה של ואריסייט נמצא בעלייה ובשנת 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-199.2 מיליון שקל וברווח של כ-86 מיליון שקל. המודל העסקי של ואריסייט מבוסס על ההערכה בתעשייה שעד לכמות של 50,000 יחידות, יש יתרון לרכישת מודול סטנדרטי מוכן מראש. מעל הכמות הזאת יש יתרון כלכלי בפיתוח וייצור מודול ייעודי.

מנגד, משקל פעילות ההפצה סבל מירידה, במיוחד מאז החליטה טקסס אינסטרומנטס למכור בעצמה את רכיביה והופעת משבר שרשרת האספקה שנוצר בעקבות הקורונה. המכירות ב-2021 הסתכמו בכ-67.1 מיליון שקל בלבד. יחד עם זאת, החברה מעריכה שזו תופעה זמנית: בסוף 2021 הסתכם צבר ההזמנות של פעילות ההפצה עבור אספקה לשנת 2022 בהיקף של כ-55 מיליון שקל, בהשוואה לצבר הזמנות של 18 מיליון שקל בלבד בסוף 2020. הנתון תואם לתחזית שלה להגדלת המכירות ב-2022.

מעניין לציין שכ-42% ממכירות הרכיבים היו לקבלניות ייצור (Contract Manufacturing) ורק 58% לחברות יצרניות. נתון המלמד על משקלן הגובר של הקבלניות בתעשייה הישראלית, בדומה למגמה דומה בעולם כולו. בסך הכל, מכירות קבוצת טלסיס ב-2021 הסתכמו בכ-266.3 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , שיווק והפצה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ארלדן , ואריסייט , טלסיס