ננו-דיימנשן: הקושי בגיוס עובדים מעכב את התוכנית העסקית

1 יוני, 2022

ההוצאה על מו"פ ברבעון האחרון היתה נמוכה ברבע מהמתוכנן בשל הקושי בגיוס מהנדסים ומפתחים בישראל ובארה"ב. ההכנסות צמחו ב-36% ל-10.4 מיליון דולר

חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) דיווחה אתמול (ג') על הכנסות של 10.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022, עלייה של 36% בהשוואה לרבעון הקודם ויותר מפי 10 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021. להערכת החברה, לפי הקצב הנוכחי של גידול בהכנסות, היא צפויה להציג ב-2022 גידול של 300% בהכנסות בהשוואה ל-2021. ההפסד הנקי הסתכם ב-33.3 מיליון דולר.

בחברה מציינים כי ההוצאה על מו"פ ברבעון האחרון היתה נמוכה ב-23% מהתקציב המתוכנן, וזאת בשל הקושי לגייס מהנדסים ומפתחים בישראל ובארצות הברית, בעיקר בתחומי מדעי מידע, אלגוריתמיקה, הנדסת חומרים ותוכנה, כמו גם אנשי מכירות בעלי ידע טכני גבוה ומהנדסי ישומים. "התופעה הזו משפיעה על היכולת שלנו להאיץ את התוכנית העסקית שלנו. אם זה היה תלוי בנו, ההשקעה על המו"פ היתה גבוהה יותר, וזאת כדי לקצר את זמן ההחזר על ההשקעה (ROI)."

קופת המזומנים של החברה כוללת 1.3 מיליארד דולר, שהצטברו בעקבות סדרה של גיוסי הון שביצעה החברה ב-2020 בהיקף כולל של 1.5 מיליארד דולר, כאשר מחיר המניה היה בשיא. מאז איבדה המניה יותר מ-80% מערכה, בדומה למניות צמיחה אחרות בשוק ההון. ננו-דיימנשן הודיעה בתחילת החודש על כוונתה לרכוש מניות של החברה בסכום של עד 100 מיליון דולר, וזאת במטרה לאושש במידה מסוימת את מחיר המניה. התוכנית עוד מותנית באישור בית משפט בישראל.

ננו-דיימנשן ניצלה עד כה חלק קטן מההון שגייסה כדי לבצע 4 רכישות של חברות קטנות יחסית, ובהן חברת הבינה המלאכותית דיפקיוב (DeepCube), שנרכשה ב-70 מיליון דולר, חברת ננו-פבריקה (NanoFabrica), שפיתחה מדפסת להדפסת חלקים זעירים ואשר תמורתה שילמה ננו-דיימנשן כ-55 מיליון דולר, את חברת Essemtec השווייצרית, המייצרת מכונות השמת SMT, תמורת 24.8 מיליון דולר, ואת חברת Global Inkjet הבריטית,  GIS, המתמחה בפיתוח וייצור ראשי דיו, ב-18.1 מיליון דולר.

חברת ננו-דיימנשן פיתחה מדפסת תלת-מימד המשמשת לבנייה מהירה של אבות טיפוס רב-שכבתיים של מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB). המדפסת מאפשרת לחברות אלקטרוניקה לפתח אבות-טיפוס באופן מהיר בתוך החברה (in-house), ולא להוציא את הפרויקט החוצה ליצרן חיצוני.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן