EV Motors תרכוש תאי-דלק של ג'נסל ב-5 מ' ד'

2 יוני, 2022

מקימה בישראל תשתית של תחנות טעינה היברידיות לכלי-רכב, הכוללות תאי-דלק מבוססי מימן ואמוניה. ג'נסל מתמודדת עם עיכובים בפיתוח עקב המלחמה באוקראינה שפגעה בחלק מהספקים שלה

בתמונה למעלה: רמי רשף מנכ"ל ג'נסל (משמאל) ואוהד זליגמן יו"ר EV Motors משיקים את תחנת הטעינה. צילום: מורג ביטן

חברת ג’נסל (GenCell Energy), המפתחת מערכות גיבוי ואספקת חשמל המבוססות על תאי דלק מימן ואמוניה נקייה, דיווחה כי השלימה בהצלחה את ניסוי הפיילוט עם עם יבואנית כלי-הרכב החשמליים EV Motors. בעקבות השלמת הניסוי, תרכוש EV Motors כמה עשרות מערכות של תאי דלק בהיקף של כ-5 מיליון דולר, אשר ישולבו בתחנות טעינה אוטונומיות היברידיות. תאי הדלק יאפשרו להפעיל תחנות הטעינה ללא התחברות לרשת החשמל, ועל-ידי כך להימנע משימוש בחשמל המופק ממחצבים. תחנות הטעינה בפרויקט יהיו מתוצרת Sun Surplus Energy הסינית, המתמחה בייצור מערכות אחסון וטעינה לכלי-רכב חשמליים.

מבחינת ג’נסל, הפרויקט מהווה הוכחת היתכנות שתאפשר לה להיכנס לשוק תחנות הטעינה, שהיקפו הצפוי נאמד בכ-207 מיליארד דולר בשנת 2030. חברת EV Motors מתמחה ביבוא של כלי-רכב חשמליים בלבד, פרטיים ומסחריים, בין היתר של היצרניות JAC, ANKAI ו-LEVC. בכוונת שתי החברות לשווק את המערכות גם בשוק הסיני. בעקבות ההודעה עלתה מניית ג'נסל בבורסת תל אביב בכ-15% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-500 מיליון שקל.

ג'נסל הוקמה בשנת 2011 ומנוהלת על-ידי המייסד המשותף רמי רשף ומספקת פתרונות גיבוי חשמל המיוצרים במפעל פלקס באופקים. החברה פועלת מפתח תקווה ומעסיקה כ-140 עובדים. בשנת 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-5.5 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו המכירות ב-813,000 דולר. לחברה יש ארבעה מוצרים עיקריים: GenCell BOX היא מערכת גיבוי אנרגיה עבור תחנות בסיס סלולריות מרוחקות. מערכת GenCell REX מיועדת לאתרי ייצור אנרגיה חשמלית מספקת גיבוי בהספק של עד 5kW לוודא אספקת חשמל לעד 8 שעות במקרה של תקלה במערכת ייצור החשמל. מערכת GenCell FOX מספקת אנרגיה נקייה המופקת מתאי דלק ותוכנת GenCell Remote Manager משמת לניהול מרחוק אל מתקני הייצור והאגירה.

המלחמה באוקריאנה משבשת את הפיתוח

בשנת 2021 נחתם הסכם לשיתוף פעולה עם חברת דויטשה טלקום, לביצוע ניסוי שטח בישראל של מערכת FOX. כיום החברה נמצאת בשלבי הניסוי שאם יוגדר כהצלחה, תוכר GenCell כספק רשמי של דויטשה טלקום ומערכת FOX תהיה מוצר מאושר לרכישה עבור כל החברות מקבוצת דויטשה בעולם. כיום החברה מתמודדת עם אתגר שלא ניתן היה לחזות אותו מראש: היא מקבלת שירותי פיתוח עבור תת מערכת בתוך מערכת FOX מספקים ברוסיה, בביילורוסיה ובאוקראינה עצמה.

בדו"ח הרבעוני שהיא פירסמה לפני שבוע, החברה דיווחה שפרוץ המלחמה באוקראינה והעיצומים שהוטלו על רוסיה, גרמו לשיבושים בקבלת שירותי הפיתוח. בימים האחרונים חזרו שניים מהספקים לעבודה, אולם במתכונת חלקית בלבד. "המשך הלחימה עשוי להביא לעיכובים בפיתוח עליו מדובר, החברה בוחנת את האפשרות להעסיק אנשי מקצוע מתאימים בישראל לצורך המשך הפיתוח".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: ג'נסל , טעינה , רכב חשמלי , תאי דלק