המכון לייצור מתקדם מזמין חברות להציג טכנולוגיות במרכז הדגמה

2 יוני, 2022

המכון פועל לקידום התעשייה החכמה. יחנוך מרכז הדגמה בכרמיאל שבו יוצגו בפני תעשיינים טכנולוגיות בתחום. "הזדמנות מצוינת עבור חברות טכנולוגיות בישראל"

[בתמונה: עובדי המכון]

המכון לייצור מתקדם, שהוקם ביוזמת מינהל התעשיות במשרד הכלכלה במטרה לקדם חדשנות במפעלי תעשייה, פרסם "קול קורא" המזמין חברות טכנולוגיה בישראל להציג פתרונות מתחומי התעשייה 4.0 במרכז הדגמה והתנסות חדש שהמכון עתיד להשיק בחודשים הקרובים בפארק התעשייה בכרמיאל.

מטרתו של המרכז, שבהקמתו הושקעו מיליוני שקלים, היא לחשוף תעשיינים בישראל להיצע הפתרונות בעולם התעשייה החכמה ולעודד את אימוץ הפתרונות הללו במטרה לשפר את הפריון ולחסוך בעלויות. יוצגו בו טכנולוגיות מתחומי הרובוטיקה, בקרה ושליטה, חיישנים, ניהול קווי ייצור, אנליטיקה תפעולית, בינה מלאכותית, הדפסות בתלת-מימד ועוד. המרכז צפוי לארח עשרות כנסים בשנה ואלפי אנשי תעשייה ואקדמיה.

"הקול הקורא" שפורסם מזמין חברות טכנולוגיות, חברות תוכנה, יזמים, מכוני מחקר, מוסדות להשכלה גבוהה ואחרים להשתלב במרכז ולהציע טכנולוגיות ומערכות מתקדמות, מתודולוגיות ומוצרים חדשניים, שתורמים להיבטים תפעוליים כדוגמת דיגיטציה בניהול הקשר עם הלקוחות והספקים, תהליכי פיתוח מוצר ומעבר מפיתוח לייצור, אופטימיזציה ודיגיטציה בתהליכי שרשרת האספקה, אוטומציה, רובוטיקה ומיכון מתקדם, אפקטיביות תפעולית במערכי ייצור; כלים מתקדמים וטכנולוגיים לאבטחת איכות ובקרה. את ההצעות יש להגיש עד סוף חודש יוני.

מירב גרוסמן, שמונתה לפני מספר חודשים למנכ"לית המכון אמרה כי מרכז ההדגמה הוא נדבך חשוב בפעילות של המכון. "זו הזדמנות עבור תעשיינים להתרשם באופן בלתי אמצעי מטכנולוגיות ייצור מתקדמות ולראות כיצד הן יכולות לתרום לשיפור כלל ההיבטים התפעוליים. זו גם הזדמנות מצוינת עבור חברות מהאקוססיסטם הטכנולוגי בישראל, הידועות בכל העולם בחדשנותן פורצת הדרך, להציג את פתרונותיהן וליצור שיתופי פעולה עם התעשייה המקומית."

לדברי עוז כ”ץ, ראש מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, "החזון שלנו הוא שהמרכז יהווה נקודת מפגש בין תעשייה, טכנולוגיה, ואקדמיה וממשל, וימלא תפקיד פעיל בהגדרה, אפיון, פיתוח והטמעת פתרונות לאתגרים עמם מתמודדת התעשייה היצרנית בארץ".

להגדיל את הפריון עם טכנולוגיות חכמות

המכון לייצור מתקדם, שהוקם בינואר 2020 ופועל מאזור התעשייה תפן, מספק לחברות תעשייה ברחבי הארץ שירותי איבחון, ייעוץ והטמעה מסובסדים בתחום התעשייה החכמה (industry 4.0). נכון לחודש מרץ 2022, המכון ערך כ- 250 אבחונים למפעלי תעשייה מתחומי המתכת, פלסטיקה וגומי, הרכבות אלקטרוניות, ריהוט ועוד. מתוך כלל המפעלים שסיימו את תהליך האבחון והייעוץ, כ-200 נמצאים כבר בשלבי הטמעה של טכנולוגיות. על פי הנתונים שנאספו על ידי המכון עד כה בעשרות חברות הנמצאות בשלבי הטמעה, חל שיפור של 26% במדד בשלות תעשייה 4.0 ושיפור ממוצע של כ- 25% בפריון.

מכון מנוהל על ידי קבוצת הייעוץ תפן (Tefen), בשיתוף חברת ESI ומכללת אורט-בראודה, שזכו במכרז לניהול המכון. מלי ביצור פרנס, יו”ר המכון ומנכ”לית Tefen: "בשנתיים שחלפו מאז הקמתו, המכון סייע למאות מפעלים, קטנים כגדולים, בפריפריה ובמרכז, להתחיל את הדרך לעבר תעשייה חכמה ויעילה יותר. מהפירות נהנה כל מפעל באופן פרטני, אך גם המשק כולו. הגברת הפריון וחיזוק התעשייה המקומית, בייחוד בימים של שיבושים בשרשרת האספקה העולמית, היא יעד לאומי."

לאחר תהליך האבחון המסובסד כמעט במלואו על-ידי משרד הכלכלה, המפעל יכול להמשיך לשלב הייעוץ וההטמעה: בליווי המכון הוא מגבש תוכנית הצטיידות בטכנולוגיות הרלוונטיות, הכוללת גם בחירה בספקים המתאימים ביותר. גם בשלב הזה המפעל נהנה מסבסוד של כ-50%-70% על-ידי משרד הכלכלה. מימון הטכנולוגיות עצמן גם כן עשוי לזכות לסיוע מטעם רשות החדשנות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , רובוטיקה , תעשייה וניהול

פורסם בתגיות: המכון לייצור מתקדם , מירב גרוסמן , מלי ביצור פרנס , תעשייה חכמה