יו"ר אינטל הצטרף לדירקטוריון אינסייטק

2 יוני, 2022

אומאר אישרק משמש כיו"ר אינטל מאז ינואר 2020. לפני-כן שימש כיו"ר ומנכ"ל מדטרוניק וכמנהל GE Healthcare. אינסייטק מחיפה פיתחה מערכת למיקוד קרינת אולטראסאונד המאפשרת טיפולי מוח בלתי פולשניים

יו"ר הדירקטוריון של אינטל העולמית, ומי ששימש בעבר כמנכ"ל ויו"ר חברת מדטרוניק, אומאר אישרק, הצטרף לדירקטוריון של חברת אינסייטק (Insightec) מחיפה. "אני גאה להצטרף לדירקטוריון של לחברה צומחת אשר ממוקדת בחדשנות בתחום הטיפל הרפואי", אמר אישרק (בתמונה למעלה). מדובר באחת מהדמויות המרכזיות בתחום המכשור הרפואי בעולם. אישרק הצטרף לדירקטוריון אינטל בשנת 2017, ובינואר 2020 מונה לתפקיד היו"ר. הוא שימש כיו"ר ומנכ"ל מדטרוניק במשך 9 שנים, ולפני כן מילא במשך 16 שנים תפקידים בכירים בחברת GE, כאשר בתפקידו האחרון בחברה שימש כמנכ"ל החטיבה הרפואית, GE Healthcare.

חברת אינסייטק פיתחה מערכת למיקוד קרינת אולטראסאונד המשמשת לטיפול ברעד ראשוני ובחולי פרקינסון הסובלים מרעד ראשוני. המערכת ממקדת 1,024 מקורות קרינה בנקודה אחת וכך מייצרת חחום מקומי המשמיד רקמות מטרה במוח, מבלי לפגוע ברקמות אחרות. הטיפול הוא בלתי פולשני ומתבצע בהנחיית MRI בזמן שהמטופל נמצא בהכרה מלאה.

המערכת של החברה, Exablate Neuro, קיבלה אישורי CE ו-FDA. בחודש דצמבר 2021 היר קיבלה אישור FDA לשימוש במערכת Prostate Exablate לטיפול ברקמת הערמונית עם אולטרסאונד ממוקד בעוצמה גבוהה. חברת אינסייטק הוקמה בשנת 1999. בחודש מרץ 2021 היא סיימה סבב גיוס בהיקף כולל של 136 מיליון דולר לפי הערכת שווי חברה של כ-1.3 מיליארד דולר. באוקטובר 2021 דיווחה חברת אלביט מדיקל טקנולוג'יס, המחזיקה בכ-3.1% ממניות אינסייטק, על חתימת מזכר הבנות למיזוג פוטנציאלי עם חברת SPAC הנסחרת בנסד”ק לפי שווי חברה של כ-1.9 מיליארד דולר.

פתיחת מחסום דם-מוח

בינואר ובפברואר 2022 קיבלה אלביט עידכון מאינסייטק שלפיו לאור הרעה בתנאי שוק ההון בארה"ב, עיסקת המיזוג אם תתבצע תיעשה לפי שווי שוק נמוך יותר, ושהיא בוחנת גם אלטרנטיבות פיננסיות אחרות. מאז לא דווח על התקדמות לקראת חתימה סופית של הסכם המיזוג. בשנת 2021 הסתמו המכירות של אינסייטק בכ-72.3 מיליון דולר, עלייה של 44% בהשוואה לשנת 2020. החברה סיפקה במהלך השנה 108 מערכות Exablate Neuro.

אינסייטק מבצעת מספר מחקרים שנועדו לאתר יישומים נוספים לטכנוולגיה שהיא פיתחה. בין השאר, היא מבצעת כעת ניסויים קליניים בתחום הנוירו-אונקולוגיה. לאחרונה היא קיבלה אישור FDA להתחלת ביצוע ניסוי קליני לטכנולוגיית פתיחת מחסום דם-מוח לשימוש בחולים הסובלים מגידולים גרורתיים במוח שמקורם בסרטן ריאות ראשוני, והעניק מעמד של "מכשיר פורץ דרך" לטכנולוגיית מחסום דם-מוח, שנועד להאיץ את הפיתוח של הטכנולוגיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מינויים , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אינסייטק , מכשור רפואי