נסקאר וטויוטה ידפיסו חלקי-רכב במדפסות סטרטסיס

2 יוני, 2022

"יש כאן רגע חשוב בהתפתחות השימוש בהדפסות תלת מימד לייצור חלקים שצריכים לעמוד בדרישות הביצועים הגבוהות ביותר של מכוניות מירוץ״

חברת טויוטה וחברת מירוצי המכוניות האמריקאית נסקאר (NASCAR) החליטו לייצר חלקי רכב באמצעות מדפסות תלת-מימד של חברת סטרטסיס (Stratasys). נסקאר הודיעה שהיא תשתמש במדפסות Stratasys H350 כדי לייצר יחידות איוורור עבור השמשה הקדמית של מכוניות המירוץ החדשות (NASCAR Next Gen cars), ובמדפסת Stratasys Fortus 450mc להדפסת תלת מימד של צנרת ייעודית לקירור המנוע. טויוטה הודיעה על הסכם שיתוף פעולה עם סטרטסיס שבמסגרתו היא תייצר באמצעות המדפסות שלה חלקי פלסטיק עבור מכונית המירוץ Toyota GR86. טויוטה תשתמש במדפסות Fortus 450mc , F370, F370 CR ו-H350 כדי לייצר מגוון גדול מאוד של חלקים, החל מדגמים בשבלי הפיתוח וכלה בחלקים סופיים שיותקנו במכונית המירוץ של טויוטה, GR86.

"יש כאן רגע חשוב בהתפתחות השימוש בהדפסות תלת מימד לייצור חלקים שצריכים לעמוד בדרישות הביצועים הגבוהות ביותר של מכוניות מירוץ״, אמר סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה בסטרטסיס, פט קארי. "במקרה של נסקאר, סייענו לחברה לעבור מהדפסת אבות טיפוס בתלת מימד לייצור של חלקי קצה לשימוש במכוניות המירוץ". בחודש פברואר 2022 דיווחה סטרטסיס שהמדפסות שלה מייצרות 500 חלקי-רכב עבור גרסה מחודשת של מכונית הספורט המיתולוגית Lotus Type 62-2. המכונית מיוצרת על-ידי חברת Radford Motors הבריטית, ומתועדת עבור תוכנית טלוויזיה של Discovery.

חברת לוטוס היתה יצרנית בריטית שמכוניותיה ניצחו בעבר בשבעה מירוצי פורמולה 1, וכיום היא נמצאת בבעלות ג’ילי הסינית. בגרסת הייצור המחודשת, ייוצרו רק 62 יחידות. החברה פנתה לסטרטסיס לסייע בייצור המכונית משתי סיבות עיקריות: לשמור על משקל נמוך של פחות מ-1,000 ק”ג, ומתן אפשרות לייצר חלפים מותאמים אישית לכל אחד מרוכשי המכוניות. אנסטד: טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית של סטרטסיס נתנה לנו חופש עיצובי ויכולת לייצר חלקים מותאמים אישית”.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: הדפסת תלת-מימד , סטרטסיס