ניר-אור ואקסון-ויז'ן יציידו את נגמ"שי איתן ונמ"ר בבינה מלאכותית

12 יוני, 2022

ניר-אור, המספקת מערכות וידיאו לנגמ"שי איתן ונמ"ר, הטמיעה אלגוריתמים של AI שפיתחה אקסון-ויז'ן, המאפשרים לזהות, לסווג ולהתביית על מטרות באופן אוטומטי

בתמונה למעלה: נגמ"ש איתן. צילום: משרד הביטחון

חברת ניר-אור (Nir-Or) וחברת אקסון-ויז'ן (Axon Vision) חשפו פיתוח משותף של מערכת בקרת וידיאו מבוססת בינה מלאכותית לכלי-רכב קרביים משוריינים (רק"מ). הפתרון, EdgeRCWS, מתבסס על מערכת הווידיאו של ניר-אור והאלגוריתמיקה של אקסון-ויז'ן, והוא מסייע לשפר את המודעות הסביבתית של הרק"מ בשדה הקרב, ולזהות ולהתביית על מטרות באופן אוטונומי. שתי החברות יציגו את הפתרון המשותף בתערוכה הבטחונית Eurosatory שתיפתח השבוע בפריז.

ניר-אור זכתה לפני כשנתיים במכרז של משרד הביטחון לספק את מערכות הווידיאו לכל נגמש"י איתן ונמ"ר (נגמ"ש מרכבה) של צה"ל, וכבר החלה בסוף 2021 לספק מערכות באופן סדרתי. המשלוחים הבאים יכללו גם את תוסף הבינה המלאכותית, וכמו כן בכוונתה של ניר-אור לשדרג את המערכות שכבר הוטמעו בנגמ"שים.

ניר-אור, המשתייכת לקבוצת אימקו (IMCO), מפתחת ומייצרת מערכות וידאו, צגים מוקשחים ומערכות ניהול הספק לפלטפורמות צבאיות קרקעיות, אוויריות וימיות. מערכות הווידאו מאפשרות לצוות בתוך הנגמ"ש לראות ולהבין את הסביבה ולהפעיל את המערכות השונות, לרבות מערכות הנשק. אקסון-ויז'ן, שהוקמה ב-2017, היא חברת תוכנה המפתחת אלגוריתמים של ראיית-מכונה למערכות צבאיות המתבססות על מצלמות וחיישנים אחרים. האלגוריתמים הללו מאפשרים לנתח את המידע הוויזואלי בזמן אמת ולבצע אוטומציה של פעולות כמו זיהוי, סיווג ועקיבה אחר מטרות, ניווט, מדידת מרחקים, זיהוי תנועה ועוד.

הפיתרון המשותף משלב את התוכנה של אקסון ויז'ן במערכות הווידאו של ניר-אור. לדברי החברות, השימוש בבינה מלאכותית ישפר את המודעות המצבית של הנגמ"ש וייצר עבור המשתמשים תובנות מדויקות יותר שיתמכו בקבלת ההחלטות בשדה הקרב. הבינה המלאכותית תאפשר לזהות מטרות באופן אוטומטי (ATR), כולל מטרות חבויות וקשות לזיהוי, לסווג מטרות, להבחין בין אויב לכוח ידידותי, ועוד. המערכת מתממשקת עם עמדת הירי של הנגמ"ש כדי לבצע רכישת מטרה והתבייתות אוטומטית.

נגמ"ש העתיד של צה"ל

הנגמ”ש איתן, שייצורו הסדרתי החל בשנה שעבר, הוא הנגמ”ש הגלגלי הראשון של צה”ל. האיתן הוא רכב קרבי משוריין בעל 8 גלגלים, המבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר ומסוגל לשאת 13 לוחמים. הוא פותח בעקבות לקחי מבצע “צוק איתן” ומיועד להחליף את נגמ”שי ה- M113 הוותיקים של צה”ל (זלדות).

האיתן פותח במינהלת המרכבה והרק”ם. הוא בעל 750 כוחות סוס, מהירות של כ-90 קמ”ש, ויכולת תימרון גבוהה בשטח אורבני. הוא מתוכנן לתפקד ברצף במשך מספר ימי לחימה. מהנדסי יחידת הפיתוח של מנת”ק (רפ״ט) שפיתחה את איתן, הטמיעו באיתן יותר מ-10 מצלמות יום ולילה, 34 מחשבים וחמישה צגי מגע, ומעבדים נוספים המתפקדים כ”מערכת של מערכות”.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , ראיית מכונה , תעופה וביטחון