ארדואינו מתרחבת אל השוק התעשייתי והארגוני

14 יוני, 2022

גייסה 32 מיליון דולר כדי לממן את הכניסה אל שוק ה-IoT והמערכות המשובצות הארגוני. הגיוס הובל על-ידי קרן ההשקעות של בוש, ונעשה בהשתתפות ARM ו-Renesas אשר השקיעה 10 מיליון דולר בארדואינו

חברת ארדואינו האיטלקית (Arduino) אשר ביססה מעמדה כאחת המחברות החשובות בעולם בתחום כרטיסי פיתוח מיקרו-בקרים לשוק החובברים (DIY) והחינוך, הגדירה אסטרטגיית צמיחה המבוססת על כניסה אל תחום המערכות המשובצות המקצועיות ליישומי IoT. במסגרת הזאת היא הודיעה השבוע על השלנמת גיוס הון בהיקף של 32 מיליון דולר שהובל על ידי קרן ההשקעות של תאגיד בוש הגרמני, ובוצע בין השאר בהשתתפות חברת ARM וחברת רנסאס היפנית (Renesas), אשר הצטרפה לסבב הגיוס באמצעות השקעה שהיקף של כ-10 מיליון דולר.

פלטפורמת ארדואינו היא כרטיס פיתוח שהתבסס בגרסאות הראשונות שלו על מיקרו-בקר מתוצרת Microchip (במקור Atmel). הכרטיס מספק למשתמשים כניסות ויציאות מסוגים שונים, סביבת פיתוח תוכנה קלה ללימוד, וספריית ענק הכוללת אלפי יישומים וחבילות תוכנה. החברה מפרסמת את תכנון הכרטיסים במתוכנת של חומרת קוד פתוח, וכיום יש עשרות יצרנים המייצרים כרטיסים תואמי ארדואינו, ואקו-סיסטם ענק של יצרנים המספקים מודולים, חיישנים ותוספים המתחברים אל כרטיסי ארדואינו.

מייסד משותף ויו"ר החברה, מאסימו באנצי, אמר שדורות של מהנדסים קיבלו הכשרה בבתי ספר מקצועיים ובאקדמיה באמצעות התנסות על-גבי כרטיסי ארדואינו, וכעת הם מגיעים אל התעשייה עצמה. "הם התרגלו לקלות השימוש ולזמינות של הפלפטרומות הפתוחות והם מביאים את הדרישה הזאת אל מקומות העבודה". הכניסה של ארדואינו אל השוק המקצועי תתבצע באמצעות מספר מהלכים: שירותי ענן ליישומי IoT העומדים בדרישות ארגוניות ותעשייתיות, הוספת יכולות בינה מלאכותית לפלטפורמה כדי לתמוך בתכנון אבזרי קצה חכמים והרחבת תוכנית השותפים המאפשרת לעבוד עם ספקי מודולים ופתרונות ארדואינו.

כאן גם נכנסת לתמונה חברת רנסאס היפנית, אשר הסבירה את השקעתה כאחד מהמהלכים באסטרטגיה חדשה שנועדה להגדיל את משקלה בשוק הצרכני. רנסאס: "ההשקעה תעניק לארדואינו גישה אל פורטפוטליו המעבדים והמיקרו-בקרים, הרכיבים האנלוגיים, ופתרונות ניהול ההספק והקישוריות שלנו. לרנסאס היא מעניקה גישה אל הקהילה הענקית של 30 מיליון מפתחי ארדואינו".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים

פורסם בתגיות: ארדואינו , מיקרו-בקר , רכיבים , רנסאס