סקר: 74% מעובדי ההייטק מדווחים על האטה או עצירה בגיוסים

26 יוני, 2022

מאידך, 70% לא חוששים שיפוטרו או ששכרם ייפגע. הסקר נערך על ידי קבוצת תפן. "העובדים דווקא בטוחים במקום שלהם, חושבים שההייטק זה עדיין הסקטור הכי טוב לעבוד בו"

התפנית השלילית בשווקי ההון ב-2022, שחתכה דרמטית את שוויין של חברות טכנולוגיה ישראליות רבות, והדיבור היומיומי על "משבר בהייטק" ומיתון שבפתח, מדירים שינה מעיניהם של המנהלים והמשקיעים. סקר חדש, שיזמה קבוצת Tefen, בחר להתמקד דווקא בהלכי הרוח בקרב העובדים עצמם, וגילה כי הסערה שבחוץ מחלחלת גם אל התחושות היומיומיות של עובד ההייטק הישראלי. ואולם, בשורה התחתונה, למרות הטלטלה, עובד ההייטק עדיין מרגיש בטוח במקום עבודתו ובהייטק הישראלי בכלל.

אלה הממצאים הבולטים העולים מהסקר:

74% מעובדי ההייטק, מקרב המשתתפים בסקר, מדווחים כי בארגון שלהם חלה האטה בגיוסי עובדים חדשים או עצירה מוחלטת
50% מהעובדים מרגישים שהאווירה במשרדים השתנתה מאז תחילת המשבר ו-38% אומרים שאין שינוי
71% מהעובדים מרגישים שינוי באופן בו מתקיימים אירועי החברה, אם זה במידת ההשקעה באירועים ואם בכמות ביחס לתקופה שלפני המשבר
83% מעובדי ההייטק שהשתתפו בסקר לא שוקלים לחפש עבודה חדשה
70% לא חוששים שיפוטרו או ששכרם ייפגע, חרף המשבר
57% מהעובדים מרגישים שהם מקבלים הרבה פחות פניות ממגייסים בתקופה האחרונה
43% מהעובדים היו מוכנים לרדת בתנאי השכר או לעבוד יותר שעות אם זה היה נדרש על מנת לשמור על מקום עבודתם, לעומת 36% שלא היו מסכימים לכך
35% חושבים שהמצב בהייטק בעוד שנה יהיה ללא שינוי, 25% מעריכים שיהיה יותר גרוע, ואילו 22% מאמינים שישתפר

מלי ביצור פרנס [בתמונה], מנכ"לית קבוצת Tefen אומרת שמתחילת המשבר הפוקוס התקשורתי הוא רק על מייסדי חברות ההייטק. "אף אחד לא באמת בדק מה קורה מתחת לפני השטח ואיך המצב משפיע על העובדים, שעד לפני חודשיים היו מאוד מחוזרים, והושקעו תקציבי עתק בגיוסם ובשימורם. התוצאות שעלו מהסקר בחלקן מפתיעות. נראה שלמרות שהרבה מהעובדים מרגישים את המשבר בהייטק, אם זה בירידה בכמות האירועים, באווירה המתוחה שנוצרה במשרדים ובפחות פניות מצד מגייסים, עדיין רוב העובדים דווקא בטוחים במקום שלהם, חושבים שההייטק זה עדיין הסקטור הכי טוב לעבוד בו ולא חוששים מפיטורים. וכנראה שגם ללא השקעה של מיליונים בצ'ופרים ובמתנות עובדי ההייטק עדיין יכולים לשמוח בחלקם. אני חושבת שאפשר בהחלט לשאוב אופטימיות מהנתונים הללו לפחות מהפן של העובדים."

הסקר המלא יוצג בכנס בכירי התעשייה של SE, אשר יתקיים ב-13/7 בדיוויד אינטרקונטיננטל. מספר המשיבים שהשתתפו בסקר עמד על 2,360 איש, וטעות דגימה היא כ-4.5%.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: מלי ביצור פרנס , סקר , תפן