משרד הבריאות הכניס את הקסדה של בריינסוויי לסל עבור טיפול בדיכאון

29 יוני, 2022

מטופלים אשר לא מגיבים לתרופות יוכלו לקבל ללא עלות עד 40 טיפולים באמצעות הקסדה, המבצעת טיפול לא פולשני ולא מכאיב באמצעות קרינה אלקטרומגנטית

לראשונה בישראל, מטופלים הסובלים מדיכאון חמור יוכלו לקבל טיפול חלופי באמצעות הקסדה החשמלית שפיתחה חברת בריינסוויי (Brainsway). החברה הודיעה כי משרד הבריאות הכניס את הטיפול בקסדה אל סל הבריאות, משמע שמטופלים אשר עומדים בתנאים הקליניים, יוכלו לקבל את הטיפול ללא עלות דרך קופות החולים.

לפי ההתווייה של משרד הבריאות, מטופלים מעל גיל 21 הסובלים מדיכאון קשה (מג'ורי) ולא הגיבו לשתי תרופות נוגדות דיכאון או שקיימות מגבלות כגון תופעות לוואי או חוסר סבילות לחלופות הטיפול האחרות, יהיו זכאים לקבל את הטיפול. הכיסוי הינו לסדרה של עד 40 טיפולים אשר יינתנו במרפאות של בתי חולים פסיכיאטרים או בבתי חולים כלליים. ל-Techtime נודע כי המערכת זמינה בישראל במספר בתי חולים, ובכלל זה תל השומר ואיכילוב, וכי החברה פועלת להרחבת הפריסה בעקבות האישור.

בריינסוויי פיתחה קסדה בשם Deep TMS לגירוי חשמלי לטיפול בלתי פולשני בהפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות נפוצות דוגמת דיכאון, סכיזופרניה, אפילפסיה, מאניה-דיפרסיה ועוד. בקסדה מותקנים סלילים אלקטרומגנטיים המפעילים זרמים חשמליים המשפיעים על קליפת המוח (Cortex) ומסייעים לטפל בהפרעות. הטיפולים בתסמונות השונות באמצעות הקסדה נבדלים בעומק הגירוי החשמלי ועוצמתו, התדרים, המיקום, משך זמן הטיפול ותדירותו. בארצות הברית, ההתוויות שעבורן מאושר המכשיר שלה לשימוש הן טיפול בדיכאון חריף, דיכאון חרדתי, הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD) וגמילה מעישון וממשככי כאבים.

מנכ"ל החברה, ד"ר כריסטופר וון ג'אקו, אמר כי השיפוי הביטוחי ינגיש את הטיפול לאנשים בישראל. "לבריינסוויי נוכחות משמעותית בישראל עם צוות הנהלה, מחקר ופיתוח, רופאים, ופיתוח עסקי אשר מילאו לאורך השנים, מאז הקמת החברה, תפקידי מפתח בארגון. אפשרות לכיסוי ביטוחי דרך מערכת הבריאות וקופות החולים השונות, הינו מרכיב מרכזי באסטרטגיית הצמיחה שלנו. אנו ממשיכים במחויבות לפעולות הרחבת הכיסוי הביטוחי לטיפול חדשני לרווחת המטופלים ברחבי העולם."

האזינו לשיחה עם הדר לוי, מנהל הפעילות בארצות הברית של חברת בריינסוויי, מתוך תוכנית מס' 39 בפודקאסט שלנו, שעלתה ביוני 2021:

האזינו לשיחה עם הדר לוי, מנהל הפעילות בארצות הברית של חברת בריינסוויי, מתוך תוכנית מס' 39 בפודקאסט שלנו, שעלתה ביוני 2021:

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: בריינסוויי , דיכאון , משרד הבריאות