הסכם סייבר לחברה ישראלית בטורקיה

29 יוני, 2022

יצרנית המשאיות הטורקית פורד אוטוסאן תאמץ את פתרונות אבטחת הסייבר של חברת Cymotive הישראלית כדי לעמוד בתקנות הסייבר האירופיות. השת"פ יתמקד בהסמכת דגמי משאית הדיזל F-Max

חברת הסייבר לרכב הישראלית Cynmotive חתמה על הסכם לשיתוף פעולה נרחב עם יצרנית הרכב הטורקית Ford Otosan, שהיא חברה בת טורקית של פורד העולמית, המתמקדת בייצור ושיווק משאיות לשוק המקומי והאירופי. פורד אוטוסאן תעשה שימוש בפתרונות של Cymotive כדי להכשיר כלי-רכב שהיא מייצרת לתקנות החדשות של האיחוד האירופי בתחום אבטחת הסייבר וכדי לאתר חולשות פוטנציאליות במערכות המקושרות.

שיתוף הפעולה יתמקד בשלב ראשון בהסמכת דגמי משאית הדיזל F-Max שפותחה על ידי פורד אוטוסאן. שיתוף הפעולה בין Cymotive ופורד אוטוסאן נרקם דרך מרכז החדשנות של פורד בישראל, שחיפשה בארץ שותף בתחום הסייבר שיסייע ליצרנית הרכב הטורקית.

פורד אוטוסאן נמצאת בבעלות משותפת של פורד מוטורס וענקית התעשייה הטורקית Koç Holding, ומייצרת משאיות וכלים מכניים כבדים. היא מפעילה חמישה אתרי ייצור ופיתוח ברחבי טורקיה, ובעלת כושר ייצור של כ-450 אלף כלי-רכב בשנה. החברה משווקת כיום משאיות לשוק הטורקי, למדינות המזרח התיכון כולל ישראל, ולמדינות מזרח אירופה. בחודש מרץ רכשה פורד אוטוסאן מפורד העולמית את המפעל שלה בעיר קריובה ברומניה, במסגרת התוכנית האסטרטגית שלה להתרחב לשוק הרכב במערב אירופה. 

אלא שאחד החסמים לכניסה לשוק במערב אירופה הוא עמידה בתקנות מחמירות בתחום אבטחת הסייבר. על-מנת לקבל רישיון סוג (type certification) באיחוד האירופי, יצרניות הרכב צריכות לעמוד בתקנות UNR 155 ו-UNR 156, שגובשו על-ידי הוועדה הכלכלית של האו"ם לאירופה (UNECE). הן מגדירות את הדרישות המחייבות בכל הנוגע לרמת אבטחת הסייבר של המערכות המקושרות ויחידות הבקרה (ECU) ברכב, ושל ערוץ התקשורת המשמש לעדכוני תוכנה מרחוק (OTA). תקנות אלה כבר בתוקף באיחוד האירופי ולא ניתן לשווק כלי-רכב שאינם עומדים בהן.

חברת הסייבר הישראלית של פולקסוואגן

מנהל תחום ניהול סיכונים וארכיטקטורה ב-Cymotive, רן בורגברג, הסביר בשיחה עם Techtime: "אנחנו מביאים לשותפות הזו את הידע והמומחיות שצברנו בתחום הסייבר לרכב, ובפרט בכל הנוגע להתאמה לרגולציות והתקנים. הפתרונות שלנו מנחים את היצרן בכל התהליכים שעליו לבצע כדי לעמוד ברגולציות, וכיצד לעשות זאת באופן החכם ביותר מבחינת ניהול סיכונים ופרופיל האיומים הרלוונטי, וגם מבצעים הערכת חולשות. למשאיות יש תכונות ומאפיינים שמבדילים אותם מרכבי נוסעים, וזה משליך על כל ההכשרה של הדגם לרגולציה. בנינו עבור פורד אוטוסאן שירות הוליסטי מיוחד, במתכונת של 'רישוי-כשירות' (certification as a service)".

חברת Cymotive הוקמה בשנת 2016 כמיזם משותף של קונצרן הרכב הגרמני פולקסווגן ושלושת המייסדים הישראלים, בכירים לשעבר במערכת הביטחון: ראש השב”כ לשעבר יובל דיסקין, ראש אגף טכנולוגיה לשעבר בשב”כ צפריר כץ, המשמש כמנכ"ל החברה, וראש אגף מחשוב ומידע לשעבר בשב”כ ד"ר תמיר בכור. השותפים הישראלים מחזיקים במשותף ב-60% ממניות החברה, בעוד הקונצרן הגרמני מחזיק ב-40% הנותרים.

הפתרונות של Cymotive ממפים באופן אוטומטי את כל מרכיבי התוכנה והחומרה ביחידות הבקרה האלקטרוניות (ECUs) ברכב, מאתרים חולשות פוטנציאליות ומספקים המלצה לגבי הדרך הטובה ביותר למענה לאיום. הפלטפורמה גם יודעת לאמת האם הדגם עומד בדרישות הרגולטור. החברה דיווחה שהפתרונות שלה מנטרים כיום יותר מ-2 מיליון כלי-רכב של תאגיד פולקסווגן, בהם גם את מותגי סיאט, סקודה, פורשה, למבורגיני, דוקאטי, אאודי ועוד. החברה מעסיקה כ-200 עובדים, מרביתם בשני אתרי החברה בתל אביב ובפארק בר לב שליד כרמיאל. לחברה גם משרדים בוולסבורג שבגרמניה, סמוך למטה פולקסואגן, ומשרד בשבדיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: Cymotive , טורקיה , סייבר , סיימוטיב , פורד