וולוו, דיימלר ופולקסווגן יפרסו 1,700 תחנות טעינה למשאיות

10 יולי, 2022

הקימו את חברת CV Charging Europe, במטרה להקים בתוך חמש שנים תשתית חשמלית עבור כלי-רכב מסחריים ומשאיות כבדות בכל הדרכים הראשיות באירופה

שלוש יצרניות המשאיות הגדולות באירופה, וולוו, דיימלר ופולקסווגן (באמצעות החברה הבת Traton), הקימו את החברה המשותפת CV Charging Europe, במטרה לפרוס 1,700 בתוך חמש שנים תחנות טעינה חשמליות עבור כלי-רכב מסחריים ומשאיות בכל הדרכים הראשיות באירופה. החברה החדשה קיבלה מהמייסדות תקציב כולל של כ-500 מיליון אירו, כדי להקים את התשתית. החברה תפעל במתכונת של חברה עצמאית שמרכזה באמסטרדם.

החברה תנוהל על-ידי אנייה ואן-נירסן, שייסדה של רשת תחנות טעינה חשמליות בהולנד. היא תפעל במתכונת של ספקית שירותי טעינה חשמלית עבור כל כלי הרכב הכבדים שיהיו בשימוש באירופה. היא תהיה בבעלות משותפת של שלושת החברות, אשר ימשיכו להתחרות אחת בשנייה בשאר בתחומים. נשיא ומנכ"ל קבוצת וולוו, הסביר שהחברה המשותפת תספק תשתית לתובלה חשמלית ארוכת טווח באירופה. "השוק חיכה זמן רב ליוזמה הזאת. אף חברה לא יכולה לבצע אותה בכוחות עצמה בלבד".

מנכ"ל יצרנית המשאיות Traton, כריסטיאן לוין, אמר שהשותפות בין שלוש המתחרות תדחוף את התעשייה להאיץ את המעבר לשימוש בתחבורה חשמלית. מדובר בהשקעה גדולה מאוד: להערכת איגוד יצרני הרכב באירופה, ACEA, כדי לבצע את המעבר לתחבורה חשמלית בעיקרה, יש צורך במערך של כ-50,000 תחנות טעינה אשר יוקמו עד לשנת 2030. החברה החדשה מתכננת להמשיך בהתקנת תחנות טעינה נוספות באירופה גם לאחר השלמת היעד הראשוני. לצורך זה היא מעוניינת בצירוף שותפים נוספים ומקווה שתקבל גם מימון ציבורי. לא ברור האם הכוונה למימון ממשלתי או להנפקה בבורסה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: רכב חשמלי , תחנות טעינה