בירד קיבלה הזמנה נוספת מהאו"ם להגנה על מסוקי Mi-17

11 יולי, 2022

בירד משתפת פעולה עם האו"ם יותר מעשור, בעיקר סביב הגנה על כלי-טיס באפריקה, שם איום טילי-הכתף ממשי במיוחד. המערכת מזהה, מאמתת ומיירטת את הטיל ובמינימום התראות שווא

[בתמונה למעלה: מסוק Mi-17 של האו”ם במשימת שמירת שלום באפריקה, המצויד במערכת ההגנה של חברת בירד. צילום: בירד]

חברת בירד אירוסיסטמס (Bird Aerosystemsמהרצליה דיווחה כי השלימה התקנה של מערכות הגנה בפני טילי קרקע-אוויר (AMPS) בצי מסוקי Mi-17 המשתייך לכוח המשימה האווירי המיוחד של האו”ם הפועל באפריקה. המערכת מזהה, מאמתת ומיירטת איומים קרקעיים כמו טילי-כתף מונחי חום, תוך התערבות מינימלית מצד הטייס.

באוגוסט 2019 דיווחה בירד על הזמנה דומה מצד האו"ם, גם כן עבור מסוקי Mi-17. שיתוף הפעולה בין בירד לאו”ם החל בשנת 2010, כאשר החברה בירד ציידה מסוקים מדגם BK-117, ששימשו לשינוע אנשי או”ם, במערכות הגנה כנגד טילים. בשנת 2015 קיבלה בירד הזמנה נוספת מהאו”ם, להטמעת מערכת ההגנה במסוקי האו”ם באפריקה. אפריקה היא אחד מאזורי הסכסוך המסוכנים ביותר שבהם פועלים כוחות שמירת השלום של האו”ם. האיום המוחשי ביותר שמולו מתמודדים כלי-הטיס של האו”ם באזור הינו ריבוי של טילי-כתף מונחי חום המגיעים למיליציות המקומיות בעיקר מהמזרח התיכון. 

המערכות כוללות גם את חיישן MACS הייחודי של החברה, המבצע בו זמנית גם את פעולת האימות, גם את פעולת המערב וגם את פעולת כיוון אמצעי היירוט, לאחר שמתקבלת התראה ראשונית מהחיישן האלקטרו-אופטי של המערכת. בכך המערכת מפחיתה את התראות השווא לרמה כמעט אפסית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכ"ם , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , Mi-17 , או"ם