פולקסווגן מקימה תשתית אספקת שבבים פרטית

24 יולי, 2022

בקרוב תשיק פרוייקט שיתוף פעולה אסטרטגי בין בית התוכנה שלה CARIAD, לבין חברת STMicroelectronics וחברת TSMC. המהלך מאפשר לה לנהל את הפיתוח ואת הייצור של פלטפורמת סיליקון אחידה בכל מכוניותיה

קבוצת פולקסווגן ויצרנית השבבים האירופית STMicroelectronics מתכננות להשיק בקרוב מאוד שותפות אסטרטגית וארוכת טווח לפיתוח משותף של תשתיות חומרה ותוכנה עבור "רכב מוגדר תוכנה". הפלטפורמה החדשה מתוכננת לספק את התשתית האלקטרונית עבור כל המכוניות העתידיות של קבוצת פולקסווגן. הפרוייקט יתבצע על-ידי חברת CARIAD, שהיא זרוע התוכנה של קבוצת פולקסווגן, ועל-ידי חברת STMicroelectronics (המייצרת את השבבים של מובילאיי).

חברת ST הודיעה ששתי החברות כבר החלו בפיתוח חומרה ייעודית לקישוריות, ניהול אנרגיה, ועידכונים שוטפים (OTA). חברת CARIAD מעסיקה כ-5,000 מפתחים ומהנדסים, ועוסקת כיום בפיתוח פלטפורמת תוכנה אחידה ומערכת הפעלה עבור כל המכוניות של הקבוצה. השותפות החדשה נועדה לספק חומרה המותאמת לפלטפורמת התוכנה הזו. שתי החברות נמצאות בשלבים מתקדמים של הסכם ייצור עם חברת TSMC, אשר תייצר את הסיליקון עבור רכיבי ה-SoC של ST. להערכת CARIAD, ההסכם יבטיח אספקת שבבים בטוחה למשך מספר שנים קדימה.

במסגרת האסטרטגיה הזאת, CARIAD תבצע מהלך יוצא-דופן נוסף: היא תחתום ישירות על הסכמים עם ספקיות שבבים ברמת Tier 2 ו- Tier 3. זוהי הפעם הראשונה שמתבצע מהלך כזה בקבוצה, אשר נוהגת בדרך-כלל לעבוד מול ספקיות Tier 1 בלבד. במקביל היא תנחה את הספקיות הראשיות שלה להשתמש אך ורק בשבבים אשר פותחו במסגרת שיתוף הפעולה עם ST. למעשה, מדובר במהפיכה בשרשרת האספקה של פולקסווגן, לא פחות מאשר בטכנולוגיה שלה. מנהל תחום הרכש בקבוצה, מוראט אסק, הסביר: "ביחד עם ST ו-TSMC אנחנו מגדירים מחדש את כל שרשרת האספקה שלנו בתחום השבבים, כדי לוודא שייצרו את השבבים שאנחנו זקוקים להם, ושהאספקה שלהם תהיה מובטחת הרבה שנים קדימה".

בקרוב ייחתם הסכם סופי. בשלב הבא: מחשב-על ברכב

מנכ"ל CARIAD, דירק הילגנברג, אמר שהשותפות עם ST נועדה להבטיח שהשבבים ששתי החברות מפתחות ביחד, יותאמו בצורה מושלמת לתוכנות של החברה. "השימוש בארכיטקטורת חומרה אחידה בכל מערכות הבקרה האלקטרוניות, יאפשר לספק פלטפורמת תוכנה אחידה לכל המכוניות של קבוצת פולקסווגן". בשלב הראשון שתי החברות יפתחו שבב SoC המבוססעל רכיבי 32 ביט ממשפחת Stellar Automotive של ST. מנהל קבוצת הרכב ב-ST, מרקו מונטי, אמר ששתי החברות כבר הגיעו להסכמה על המרכיבים המרכזיים של שיתוף הפעולה. "העבודה על הסעיפים הסופיים תושלם בקרוב, ושתי החברות יחתמו על הסכם מלא".

בימים אלה מגדירה CARIAD את משפחת מעבדי הרכב החדשה AU1, אשר תתבסס על מעבדי Stellar מהמדף ועל רכיבי ה-SoC שיפותחו במסגרת השותפות. בשלב הראשון מדובר ברכיבים אשר מנהלים את מערכות הבקרה האלקטרוניות בכל המכוניות של קבוצת ולקסווגן. "אולם זהו רק הצעד הראשון", הסבירה הטכנולוגית הראשית של CARIAD, לין לונגו. "בעתיד אנחנו מתכוונים להיכנס לפיתוח משותף של מעבדים עתירי ביצועים לצורך מימוש פונקציות רכב מורכבות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: STMicroelectronics