אושר תקן הבדיקות לרכב אוטונומי, המבוסס על פורטליקס

25 יולי, 2022

החברה התל אביבית פיתחה את שפת M-SDL המתארת את כל התרחישים שלפיהם צריך לבדוק רכב אוטונומי. תקן OpenSCENARIO 2.0 החדש מבוסס על הפיתוח של פורטליקס

האיגוד לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה (ASAM) אישר את תקן OpenSCENARIO 2.0, אשר מגדיר את הבדיקות ואת כל סוגי התרחישים שבהם צריכים לעמוד כלי-רכב אוטונומיים הנמצאים בפיתוח. רשימת הבדיקות כוללת את כל המצבים שעימם הרכב צריך להתמודד וכל סוגי הבדיקות: החל מסימולציות תוכנה טהורות, דרך מודלים היברידיים המשלבים סימולציות תוכנה ופעולות בעולם האמיתי וכלה בבדיקות המתבצעות במסלולי בדיקות ובנהיגה בכבישים בפועל.

התקן מבוסס על שפת M-SDL שפיתחה חברת פורטליקס (Foretellix) התל אביבית, אשר המציאה אותה כדי לספק יכולת סינתטית לבטא את כל התרחישים שעמם מתמודד רכב אוטונומי. התקן החדש מאפשר ליצרני רכב, ספקים, רגולטורים וחברות ביטוח להשתמש בשפה משותפת ובמתודולוגיה אחת לצורך הערכה והבטחת הבטיחות של מערכות נהיגה אוטומטיות לאורך כל שרשרת האספקה וההסמכה. איגוד ASAM נחשב לגוף מרכזי בתחום התקינה בתעשיית הרכב וכולל כ-400 גופים גדולים מתעשיית הרכב  העולמית: רוב יצרני הרכב הגדולים, מוסדות אקדמיים וספקי Tier-1 של התעשייה.

חברת פורטליקס הוקמה בשנת 2018 על-ידי יוצאי תעשיית השבבים יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד. הולנדר ייסד את חברת וריסיטי שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לבדיקה אוטומטית של תכנוני שבבים, אשר נמכרה לקיידנס בשנת 2005 תמורת כ-315 מיליון דולר. בנימיני עבד שנים רבות באינטל בתחום האימות, הצטרף לווריסיטי כסמנכ”ל פיתוח ובהמשך שימש כמנהל תחום אימות השבבים בקיידנס. גיל אמיד הוביל את הפיתוח של כלי תכנון אוטומטיים (EDA ו-CAD) ופרוייקטי תכנון שבבים בחברת אינטל העולמית. "מיום הקמתה של פורטליקס לקחנו על עצמנו משימה גדולה: ליצור סטנדרט גלובלי שיתמוך בשינוי הגדול שעוברת תעשיית הרכב", אמר גיל אמיד.

האזינו לשיחה עם גיל אמיד, סמנכ"ל תפעול ורגולציה של פורטליקס, מתוך תוכנית מס' 32 בפודקאסט שלנו, שעלתה בפברואר 2021:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: פורטליקס , רכב אוטונומי