REE חשפה רכב חשמלי שלם המתבסס על הפלטפורמה שלה

27 יולי, 2022

ה-Proxima הינו וואן חשמלי המיועד לעולם המשלוחים הקצרים ומסוגל לשאת 4 טון במהירות מקסימלית של 130 קמ"ש. הגוף של הרכב יוצר על ידי מורגן אולסון ו-EAVX

חברת REE חשפה, לראשונה, רכב שלם שמתבסס על פלטפורמת המרכב השטוחה שלה. הרכב, שנקרא PROXIMA, הינו וואן חשמלי מסחרי המיועד לעולם המשלוחים הקצרים (last mile). הגוף של המסחרית עוצב ויוצר על ידי שתי חברות אמריקאיות, מורגן אולסון (Morgen Olson) ו-EAVX. שלוש החברות, שמשתפות פעולה בשנה האחרונה, יבצעו בימים הקרובים הדגמות חיות ראשונות של המכונית בפני לקוחות פוטנציאליים, ובכלל זה חברות ציי משלוחים אמריקאיות, שהן לקוחות המטרה העיקריים. הוואן החדש, בהיותו חשמלי באופן מלא, מיועד לסייע לחברות משלוחים להגיע ליעדי הפחתת פליטות לשנת 2025.

הפרוקסימה, המסוגלת לשאת מטען במשקל של 4 טון, מגיעה למהירות שיוט מקסימלית של 130 קמ"ש לטווחי נסיעה של עד 600 ק"מ בטעינה מלאה. ב-REE ציינו כי המסחרית החדשה מספקת מספר יתרונות כדוגמת פלטפורמה נמוכה, המאפשרת לפרוק סחורה בקלות יתרה, נראות משופרת של הנהג, קו ראייה אופטימלי עבור הנהגים הודות לשילוב של מסכים ושלדה שטוחה לחלוטין עם מושב נהג נמוך יותר, רדיוס סיבוב מינימלי המבטיח תמרון אופטימלי באזורים עירוניים צפופים וברציפי טעינה, – תשתית דיגיטלית חכמה, וזמני תיקון מהירים.

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בארבע “פינות” הרכב, בין השאסי לגלגל ובתוך הגלגל. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב. החברה מכנה את הארכיטקטורה הזו x by wire, וזאת מאחר שכל מערכות הרכב, הממוקמות בארבע הפינות, נשלטות על ידי הנהג באופן אלקטרוני לחלוטין ולא מכני.

על בסיס טכנולוגיה זו פיתחה החברה עד כה מספר פלטפורמות עבור יישומי-קצה כמו משלוחים עירוניים, רכבי היסעים, מונית אוטונומית ומשאית בינעירונית. דגם הפרוקסימה מתבסס על פלטפורמת P7, שלדברי החברה נבנתה על פי הדרישות והמפרט המדויק של אחת מחברות הרכב הגדולות בעולם. הפלטפורמה השטוחה מספקת מרחב פנימי גדול עד 35% יותר בהשוואה לרכבים מסחריים דומים.

האזינו לשיחה עם אוהד שטאובר, סמנכ"ל המו"פ של REE, מתוך תוכנית מס' 47 בפודקאסט שלנו, שעלתה בחודש מרץ 2022:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: REE