אלביט ו-KMW הגרמנית יפתחו רקטות ארטילריות

1 אוגוסט, 2022

אלביט תספק את הידע הרקטי ואת הרקטות, ו-KMW תספק את הפלטפורמה הממונעת. יו"ר KMW: "נוכל לספק מערכות הארטילריה הרקטית המתקדמות בעולם"

בתמונה למעלה: שיגור רקטת EXTRA של חברת אלביט: טווח פגיעה של עד 150 ק"מ

חברת אלביט (Elbit) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Krauss-Maffei Wegmann (KMW) הגרמנית-צרפתית, לפיתוח משותף של רקטות ארטילריות ארוכות טווח. שתי החברות חתמו על מיזכר הבנות לסק מענה לדרישה הגוברת באירופה לרקטות ארטילריות ולמשגרים מרובי-רקטות (MLRS), אשר מוכיחות את חשיבותן במהלך המלחמה באוקראינה. במסגרת שיתוף הפעולה המתגבש, אלביט תספק ידע וטכנולוגיות בתחום הרקטות הארטילריות, החל מתחמושת אימון וכלה ברקטות מבצעיות.

"השילוב של שתי החברות יאפשר לספק מערכות הארטילריה הרקטית המתקדמות ביותר בעולם", אמר יו"ר KMW, ראלף קצל. חברת MW היא מהחברות הביטחוניות הגדולות באירופה, אולם היא מתמחה בעיקר בכלי-רכב קרביים. שיתוף הפעולה עם אלביט משלב בין הטכנולוגיות הרקטיות ומערכות הבקרה של אלביט, לבין הפלטפורמות הממונעות של KMW.

לחברת אלביט יש נסיון רב בפיתוח רקטות ארטילריות. מוצר הדגל של החברה היא מערכת השיגור האוניברסלית PULS, ומערך של רקטות ארטילריות מדוייקות: רקטת Accular לטווח של עד 40 ק"מ הנושאת ראש נפץ של 35 ק"ג, רקטת EXTRA הנושא מטען נפיץ של 120 ק"ג לטווח של עד 150 ק"מ ורקטת Predator Hawk הנושאת ראש נפץ במשקל של 140 ק"ג לטווח של עד 300 ק"מ, ובעלת דיוק פגיעה ברדיוס של 10 מטרים בלבד.

משגר הרקטות האוניברסלי, PULS, של חברת אלביט
משגר הרקטות האוניברסלי, PULS, של חברת אלביט

המשגר האוניברסלי PULS מאפשר להשתמש ברקטות מגדלים שונים בלא צורך לבצע שינויים והתאמות מיוחדות, שכן ניתן להחליף במהירות את ארגזי השיגור (PODS) של כל סוג רקטה, ולהמשיך להשתמש בשאר מרכיבי המערכת, כמו מערכות הבקרה, החיישנים והפיקוד (C4I). מסיבה זו הוא יכול לשגר גם את רקטות Accular בקוטר של 122 מ"מ ו-160 מ"מ, וגם את הרקטות הגדולות יותר, EXTRA (ארבע רקטות בארגז) ו-Predator Hawk (שתי רקטות בארגז).

חברת KMW היא אחת מהחברות הביטחוניות הוותיקות באירופה. החברה החלה את דרכה בשנת 1833 כיצרנית של קטרים ועברה גלגולים שונים לאורך השנים. במתכונתה הנוכחית היא החלה לפעול בשנת 1999 ומילאה תפקיד מרכזי בפיתוח וייצור פלטפורמות כבדות, דוגמת טנקי ליאופרד של צבא גרמניה, ארטילריה ניידת ומערכות נ"מ ניידות הנמצאות כיום בשירות צבא אוקראינה. המהלך העסקי האחרון שלה היה מיזוג עם חברת Nexter, שהיתה יצרנית נשק בבעלות ממשלת צרפת. כיום החברה מעסיקה כ-8,800 עובדים. צבר ההזמנות שלה מסתכם בכ-10.7 מיליארד אירו. בשנת 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-2.7 מיליארד אירו.

הטנק הגרמני LEOPARD 2 A7 המיוצר על-ידי חברת KMW
הטנק הגרמני LEOPARD 2 A7 המיוצר על-ידי חברת KMW
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: MLRS , אלביט , ארטילריה