סרגון צופה 500 מיליון דולר מכירות בתוך 5 שנים

2 אוגוסט, 2022

החברה הציגה לראשונה תחזית ארוכת-טווח, ייתכן שכחלק מניסיון לבלום את השתלטות אוויאט. החברה גם צופה שיפור בשולי הרווח, בין היתר בשל מעבר לפיתוח עצמאי של שבבים. "מקדימים את המתחרות ב-3 שנים"

בתמונה למעלה: מנכ”ל סרגון דורון ארזי (מימין) והדירקטור אילן רוזן, במהלך המפגש המקוון עם משקיעים לפני כשבועיים

חברת סרגון (Ceragon) הציגה אתמול (ב') תחזית ארוכת-טווח להכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר בתוך 5 שנים. הכנסותיה ב-2021 עמדו על 290 מיליון דולר. ייתכן כי ההחלטה לפרסם את התחזית קשורה למאבק החברה נגד ניסיון ההשתלטות העויינת של המתחרה, חברת Aviat האמריקאית: היא מזהירה את בעלי המניות מפני פגיעה בפוטנציאל הצמיחה של החברה.

סרגון מספקת פלטפורמות לתמסורת אלחוטית (Backhaul) המקשרות בין אתרים מרוחקים ובין תאים סלולריים וליבת הרשת, ומאפשרות למפעילות תקשורת להרחיב את קיבולת הרשת. בשנת 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-290.8 מיליון דולר. היא צופה להגדיל את המכירות בשנת 2022 להיקף של 300-315 מיליון דולר, ולהגיע בשנת 2023 למכירות בהיקף של 325-345 מיליון דולר.

בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדוח לרבעון השני, הסביר מנכ"ל החברה דורון ארזי כי פוטנציאל הצמיחה של החברה קשור לדור החמישי. "שוק היעד שלנו גדל. הביקוש לציוד תמסורת בתדרי מיקרוגל צפוי לגדול בשנים הקרובות הודות להרחבת פריסת תשתיות הדור החמישי אשר נשענות הרבה יותר מבעבר על תמסורת אלחוטית ופחות על סיבים אופטיים".

אסטרטגיית הצמיחה: פיתוח שבבים, פיתוח תוכנה ושירותים מנוהלים

במסגרת התחזית, החברה חותרת לשפר את הריווחיות ומעריכה שבתוך חמש שנים היא תגיע לשולי רווח של 36%-34%, בהשוואה ל-30.4% בשנת 2021. השיפור בשולי הרווח יתבסס על מעבר גובר למודל של "שירותים מנוהלים" לצד מכירת חומרה וציוד, הגדלת ההשקעה בפיתוח מוצרי תוכנה ופיתוח עצמי של שבבי RF, אשר יפחיתו את עלויות הרכיבים של המוצרים. 

ארזי: "המוצרים החדשים אשר יתבססו על שבבי RF שלנו ייצאו לשוק ב-2023, ויפחיתו את עלויות החומרים (bill of material) ב-40% ויסייעו לנו להגדיל את נתח השוק ולשפר את שולי הרווח. אנחנו מאמינים שהאסטרטגיה שלנו של פיתוח שבבים באופן פנימי מסייעת לנו לפתח מוצרים טובים יותר, זולים יותר ולהקדים את המתחרים". להערכתו, הדור החמישי של פלטפורמת החברה, במתכונת של מערכת-על-שבב, מקדימה את המתחרות בשלוש שנים.

הכנסות סרגון ברבעון השני של 2022 הסתכמו ב-70.7 מיליון דולר, גידול של 3.1% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021, עם שולי רווח של 30.3% והפסד נקי של 1.5 מיליון דולר. ברמה הגיאוגרפית, הודו היתה אחראית ל-31% מההכנסות, ואילו השוק בצפון-אמריקה תרם כ-21% מכלל ההכנסות. "צבר ההזמנות שלנו ברבעון השני מלקוחות בצפון-אמריקה היווה 26% מכלל ההזמנות שלנו. פריסת תשתיות 5G בצפון-אמריקה מתבצעת בהילוך גבוה, ואנחנו מנצלים את המומנטום הזה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , דור חמישי , חדשות