DustPhotonics פיתחה שבב סיליקון פוטוניקס

17 אוגוסט, 2022

החברה ממודיעין חשפה מקמ"ש סיליקון פוטוניקס מהיר שפותח עם MaxLinear. השלימה את המהפך העסקי והטכנולוגי שעליו הכריזה לפני כשנה - פיתחה את השבב Carmel אשר כולל גם את המודולטורים וגם את מקור הלייזר

חברת DustPhotonics ממודיעין וחברת MaxLinear האמריקאית הכריזו על מקמ"ש סיליקון פוטוניקס משותף הכולל שבב אופטי של DustPhotonics ומעבד DSP של MaxLinear, המאפשר לבצע תקשורת אופטית למרכזי נתונים בקצבי העברת מידע של 400Gb/s ו-800Gb/s, תוך כדי חסכון רב במקום, בעלות ובצריכת ההספק. ההכרזה מבטאת את השלמת התפנית העסקית שעליה הכריזה DustPhotonics באוקטובר 2021, כאשר השלימה גיוס הון שני בהיקף של 33 מיליון דולר.

החברה יצאה מתחום המקמ”שים האופטיים בין שרתים, כדי להתמקד בפיתוח שבבי סיליקון פוטוניקס. המנכ"ל רונן לווינגר, סיפר ל-Techtime שההכרזה המשותפת עם MaxLinear היא תוצאה של המהפך הזה. המקמ"ש אשר יוצג לציבור בכנס ECOC שיתקיים בספטמבר בשווייץ, מבוסס על השבב Carmel שפותח בחברה, אשר ממיר אותות חשמליים לאותות אופטיים וכולל גם משדר לייזר חסכוני המצומד אליו בטכנולוגיית Low Loss Laser Coupling – L3C של DustPhotonics.

הטכנולוגיה הזאת מאפשרת לייצר שבבי תקשורת אופטיים שמאפשרים שיפור משמעותי בצריכת ההספק של המערכת, שבהם ניתן להשתמש במקור לייזר יחיד כדי להפעיל ארבעה ערוצי תקשורת. מכיוון שרוחב הפס של כל ערוץ הוא 100Gb/s, הפתרון מספק את רוחב הפס העצום של 400Gb/s. לווינגר: "השבב כרמל מיוצר על-ידי חברת טאואר סמיקונדקטור ומופיע עם לייזר המשולב בו בצורה מאוד יעילה באמצעות טכנולוגיה ייחודית שלנו, הנמצאת גם בסיליקון וגם בתהליך ההרכבה של הרכיב. אנחנו משתמשים בלייזרים מאוד זולים ופשוטים מכיוון שהמודולציה מתבצעת על השבב עצמו".

מהו הבסיס לשיתוף הפעולה עם MaxLinear?

"לצד השבב האופטי מבוסס סיליקון פוטוניקס, המקמ"ש האופטי במרכזי הנתונים כולל גם מעבד DSP ו-Driver הדוחף את המודולטור. מקסלינאר פיתחה את מעבד Keystone אשר מופיע עם דרייבר פנימי עבור הרכיבים האופטיים, והדבר איפשר לנו לפתח פתרון בעל רמת אינגרציה גבוהה מאוד. אנחנו נמצאים כיום במגעים עם לקוחות פוטנציאליים נוספים, וביחד עם הצגת הפתרון בחודש הבא הכוונה היא גם להביא ללקוחות תכנוני ייחוס ואת כרטיסי ההערכה שלנו".

מנכ"ל DustPhotonics רונן לווינגר
מנכ"ל DustPhotonics רונן לווינגר

חברת DustPhotonics הוקמה בשנת 2017 בהשקעה ראשונית של היו”ר אביגדור וילנץ ומעסיקה כיום כ-50 עובדים במשרדיה במודיעין. מייסדיה הם קבוצת מומחים בתחום התקשורת האופטית: בן רובוביץ’ ממלאנוקס ואמפנול,  ד”ר קובי השרוני ואמיר גרון שהגיעו מחברת Compass Networks ויואל שטרית שהגיע מחברת אינטל.

גם המנכ"ל לווינגר שהצטרף לחברה בסוף 2020, מגיע עם נסיון רב בתחום: ניהול קבוצות במלאנוקס ובחברת אינוויז, שבה היה אחראי על הקמת מערך ההנדסה ובקרת האיכות של חיישני LiDAR. מאז הקמתה, החברה גייסה כ-60 מיליון דולר בהשתתפות אביגדור וילנץ וקרנות כמו וולדן, אינטל קפיטל ו-GreenField Partners. בעקבות זאת הצטרף ליפ-בו טאן מוולדן לדירקטוריון החברה. בשבוע שעבר, אגב, הוא גם מונה לחבר בדירקטוריון של חברת אינטל העולמית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: DustPhotonics , אביגדור וילנץ , סיליקון פוטוניקס