השריפה בלמה את הצמיחה הרבעונית של אלטק

17 אוגוסט, 2022

גרמה לירידה בלתי צפויה במכירות ולהגדלת ההוצאות. המנכ"ל יפה: "כעת אנחנו נמצאים במשא ומתן מול חברת הביטוח על גובה סכום הפיצוי שנקבל בגלל הנזקים שנגרמו לנו"

ברבעון השני של 2022 הסתכמו המכירות של חברת אלטק (Eltek) מפתח תקווה בכ-9.1 מיליון דולר, בדיוק כמו ברבעון הראשון של 2021. מדובר באכזבה גדולה מאחר שהחברה הראתה סימני צמיחה ברבעונים האחרונים והיא נמצאת בעיצומה של תוכנית השקעות בשדרוג תשתיות הייצור: בדו”ח השנתי של 2021 החברה מסרה שבשלוש השנים האחרונות היא השקיעה כ-3.5 מיליון דולר בתשתיות הייצור, ועל-פי התוכניות שלה היא ככל הנראה צפויה להשקיע סכום נוסף בהיקף של כ-2.4 מיליון דולר במהלך שנת 2022.

גם המכירות הראו סימני שיפור: מ-8 מיליון דולר ברבעון השלישי 2021, למכירות של 9.5 מיליון דולר ברבעון האחרון ומכירות של 9.8 מיליון דולר מכירות ברבעון הראשון של 2022. אלא שבאמצע חודש יוני 2022 פרצה שריפה באחד מהחדרים במפעל הייצור, אשר גרמה לנזק כבד לציוד בחדר. החברה אומנם דיווחה שחזרה בתוך כשבועיים לפעילות מלאה, אולם הנזק כבר נעשה. המנכ"ל אלי יפה מסר היום (ד') שהשריפה פגעה ביכולת של החברה לספק מוצרים מוגמרים לחלק מהלקוחות, "והדבר גרם לירידה בלתי צפויה במכירות ולהגדלת ההוצאות. כעת אנחנו נמצאים במשא ומתן מול חברת הביטוח על גובה סכום הפיצוי שנקבל בגלל הנזקים שנגרמו בשריפה".

בחודש הקודם החברה עידכנה את הצעת המדף שלה לגיוס הון בברוסת נסד"ק, באופן המאפשר לה לגייס סכום של עד 20 מיליון דולר, "ברגע שהמצב בשוק יאפשר זאת". אלטק נמצאת בשליטת קבוצת ניסטק (Nistec), ונסחרת בבורסת נסד”ק. בעקבות הדו"ח ירדה היום מניית החברה בכ-7.3% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-25 מיליון דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , אלטק