הרכישה הישראלית של סיסקו שהכניסה אותה לעולם ה-DevOps

17 אוגוסט, 2022

פורטשיפט, שנרכשה באוקטובר 2020, השיקה כעת פלטפורמה חדשה שאמורה לאגד את כל פתרונות האבטחה של סיסקו עבור פיתוח אפליקציות בענן. "בעבר DevOps היה תחום איזוטרי. היום כולם משתמשים בזה, וצריך לתת מענה אבטחתי"

חברת פורטשיפט (Portshift) התל-אביבית, שנרכשה בסוף 2020 על ידי סיסקו (Cisco), השיקה פלטפורמה חדשה לאבטחת תהליכי פיתוח אפליקציות בענן בסביבת קוברנטיס. הפלטפורמה, ששמה Panoptica, מסייעת לאבטח את סביבת הענן של המפתחים, ולהתריע בפניהם על כל בעיה או תקלה עוד לפני שהקוד יגיע אל סביבת היעד והאפליקציה עולה לאוויר. זו תהיה פלטפורמת הענן הראשונה של סיסקו שתאגד בתוכה את כל פתרונות אבטחת הענן עבור קונטיינרים, API ו-Serverless.

המעבר המסיבי בשנים האחרונות לאפליקציות שרצות בענן (cloud-native) שינה מהיסוד גם את תהליך פיתוח ויישום הקוד. כדי לתת מענה לצרכים החדשים של המפתחים, נולד תחום ה-DecOps, שתפקידו לספק למפתחים תשתית נוחה, יעילה וגמישה לפיתוח ופריסה של אפליקציות מבוססות ענן. כיום, בפיתוח אפליקציות מפתחים מסתמכים על כלים כמו קונטיינרים ומיקרו-שירותים, שמאפשרים להם לכתוב קוד ולבצע שינויים ועדכונים באופן ממוקד, מבלי שיהיה צורך לשנות את כל הקוד של האפליקציה.

הפתרונות של פורטשיפט מספקים מעטפת אבטחה ונראות לסביבת הפיתוח החדשה הזו, שלעיתים יכולה להכיל אינספור קונטיינרים ומיקרו-שירותים בארכיטקטורת ענן מבוזרת. הפתרונות של פורטשיפט הינם מבוססים קוברנטיס (Kubernetis), שהיא סביבת העבודה המקובלת בעולמות ה-DevOps, ועל כן הטמעת הפתרונות שלה הינה פשוטה יחסית ונטולת סוכנים (agentless).

אם בעבר המתודות הללו היו נפוצות בשוליים של האקוסיסטם הטכנולוגי, בעיקר בקרב חברות פיתוח וסטארט-אפים, כיום מדובר כמעט בסטנדרט בתעשייה כולה. למעשה, האימוץ הנרחב של עולם ה-DevOps בקרב ארגונים, שוק היעד העיקרי של סיסקו, הוא זה שהוביל אותה לשים זרקור על התחום ולחפש טכנולוגיות חדשניות שירחיבו את פורטפוליו הפתרונות שהיא יכולה לספק לארגונים בתחום.

מנכ"ל ומייסד-שותף של פורטשיפט, רן אילני, הסביר בשיחה עם Techtime: "התעשייה מתבגרת. אם בעבר DevOps היה תחום איזוטרי, היום כולם עובדים עם התשתיות הללו, ומשום כך צריך לתת מענה לכל היבטי האבטחה, ומנהלי האבטחה בארגונים רוצים את הכול תחת מטרייה אחת, ושזה יהיה ללא 'חיכוך' ולא יפריע למפתחים. לשם השוק הולך, קונסולידציה בשירותי האבטחה, ולשם גם הפלטפורמה שלנו הולכת."

בשל המגמות הללו, הרכישה של פורטשיפט היתה אסטרטגית עבור סיסקו. הרכישה של פורטשיפט התבצעה באמצעות הזרוע של סיסקו לאיתור טכנולוגיות חדשניות (Emerging Technologies and Incubation (ET&I)), שתפקידה לזהות חברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים המפתחות פתרונות שעשויים להיות רלוונטיים לפעילות העסקית של סיסקו. סיסקו השלימה את הרכישה של פורטשיפט באוקטובר 2020, ולפי ההערכות שילמה עבורה כ-100 מיליון דולר, סכום גבוה למדי לאור העובדה כי פורטשיפט גייסה מאז הקמתה בסך הכול 5.3 מיליון דולר, בהובלת Team8, שסיסקו היא אחת המשקיעות בה.

אילני: "סיסקו רוצה להגיע מוקדם ומהר לשווקים חדשים. בארגונים גדולים לא תמיד קל לעשות זאת דרך החטיבות האורגניות, אז היא הקימה את חטיבת ה-ET&I, כדי לייצר אסטרטגיות עסקיות באמצעות רכישות של חברות סטארט-אפ. מלבדה מוצרים שאנחנו מפתחים, אנחנו גם משמשים כעוגן שעליו מבססת סיסקו אקוסיסטם של חדשנות בישראל בעולמות אבטחת פיתוח בענן."

האקוסיסטם הישראלי של סיסקו בתחום הפיתוח בענן התרחב משמעותית באוגוסט 2021, עם הרכישה של אפסגון (Epsagon), המפתחת פתרונות לניטור תקלות באפליקציות מבוססות ענן, תמורת חצי מילארד דולר. לדברי אילני, בעתיד ייתכנו רכישות נוספות. "אנחנו רוצים להקים ולהרחיב את המרכז הישראלי שלנו פה, הן באמצעות פיתוח המוצר שלנו והן באמצעות הידוק הקשרים עם חברות ישראליות בתחום אבטחת הענן. הכוונה היא לבצע בישראל רכישות נוספות בתחום אבטחת תשתיות ענן ופיתוח."

[בתמונה: רן אילני, מייסד-שותף ומנכ"ל פורטשיפט]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , ענן

פורסם בתגיות: DevOps , סיסקו , פורטשיפט , רן אילני