מפעל המיזעור של פי.סי.בי יתחיל לפעול בקרוב

25 אוגוסט, 2022

מתחילת 2022 השקיעה כ-6 מיליון דולר בבניית התשתיות לשירותי מיזעור וייצור מיקרואלקטרוניקה. הפעילות מתבצעת באמצעות החברה הבת אינפק טכנולוגיות (iNPACK) הנמצאת בבעלותה המלאה של פי.סי.בי

בתמונה למעלה: הדגמה של פי.סי.בי טכנולוגיות לתהליך ייצור ברזולוציה של 1 מיל שפותח בחברה

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות (PCB Technologies) ממגדל העמק תתחיל בחודשים הקרובים לספק את שירותי הייצור בתחום חדש של מיזעור מערכות אלקטרוניות, שעבורו היא מפתחת בשנתיים האחרונות יכולת טכנולוגית, כולל פיתוח טכנולוגיות עצמיות. בדו"ח הרבעון השני של 2022, החברה מדווחת שמתחילת השנה היא השקיעה כ-6 מיליון דולר בהקמת מערך המיזעור. התשתית החדשה ממוקדת בתכנון וייצור מצעים לתעשיית המוליכים למחצה ותכנון וייצור אריזות (System In Package) בתהליכי מיקרואלקטרוניקה (microelectronics packaging) ומערכות ממוזערות בטכנולוגיית Panel Level Packaging.

בין השאר, היא פיתחה יכולת ייצור של מעגלים מודפסים ממוזערים מאוד, ברוחב מוליך ובמירווח בין מוליכים של 25 מיקרון בלבד (1 מיל), וטכנולוגיות חדשות המאפשרות לקבור רכיבים פאסיביים בתוך מעגלים מודפסים מרובי שכבות וצפופים מאוד. הפעילות החדשה כוללת חדר נקי ותשתיות ייצור מיקרואלקטרוניקה ברמת SiP. היא מתבצעת באמצעות החברה הבת אינפק טכנולוגיות (iNPACK) הנמצאת בבעלותה המלאה.

בשיחה עם Techtime לפני מספר חודשים, סיפר המנכ"ל עובד שפירא שההשקעה ממצבת את החברה "בחוד החנית של תעשיית מארזי המיקרו-אלקטרוניקה". לדבריו, "אנחנו מזהים עניין גובר מצד לקוחות קיימים לקבלת פתרונות בתחום הזה. המטרה שלנו היא להיות One Stop Shop הנדסי וטכנולוגי ללקוחותינו. הכניסה למגזר האריזות והמיזעור הוא המשך ישיר של תוכנית אסטרטגית רב-שנתית הכוללת גם הרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה”.

עובד שפירא, מנכ”ל פי.סי. בי טכנולוגיות
עובד שפירא, מנכ”ל פי.סי. בי טכנולוגיות

בכוונת פי.סי.בי לספק את השירות ללקוחות העוסקים במיזעור חומרה בתחומי צבא, חלל, רפואה, רכב ו-IoT וללקוחות הזקוקים לפיתוח רכיבים ייחודיים הנדרשים לעמוד בדרישות מיוחדות של פיזור הספק, התממשקות ייחודית של רכיב ארוז למעגל, וכדומה. היא תתחיל לספק את השירות בישראל בקרב מפתחי ויצרני מערכות בכמויות קטנות, ובהמשך תתחיל לשווק אותו גם באירופה ובארה"ב. להערכתה, המתחרות המרכזיות שלה בישראל בתחום המיזעור הן בקרמוס טכנולוגיות ופברינט ישראל, והמתחרות המרכזיות בעולם הן Cicor השווייצרית וחברת Anaren מארה"ב.

אמיר וידמן מחליף את אברהם ביגר בתפקיד יו"ר החברה

חברת פי.סי.בי מספקת שירותי תכנון וייצור מעגלים מודפסים (PCB) בסדרות קצרות ובינוניות, ושירותי הרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות שלמות. כיום היא מעסיקה כ-750 עובדים בשני אתרים: מגדל העמק וראש העין (אתר החברה הבת AMS). החברה נמצאת בשליטת קרן פימי (48%) ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-259.6 מיליון שקל. מכירותיה במחצית הראשונה של 2022 הסתכמו בכ-60.6 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-60.3 מיליון דולר אשתקד, כאשר המכירות בתחום המעגלים המודפסים צמחו בכ-7.3% והמכירות בתחום הזיווד ירדו בכ-5.2%, בגלל מחסור ברכיבים.

השבוע התחלף יו"ר הדירקטוריון, כאשר אברהם ביגר אשר מילא את התפקיד מאז השתלטות פימי על החברה ב-2018, פרש אתמול (ד') מהתפקיד. במקומו מונה לתפקיד אמיר וידמן, שהצטרף לדירקטוריון פי.סי.בי ביולי 2022. וידמן משמש כדירקטור בחברת אימג'סאט הנמצאת גם היא בשליטת קרן פימי. הוא מגיע במחברת המ-לט (ישראל-קנדה) שאותה ניהל במשך 8 שנים. המ-לט היא יצרנית של מערכות בקרת זרימת נוזלים אשר נמכרה במרץ 2021 לחברת UCT מארה"ב, תמורת כ-351 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , פי.סי.בי טכנולוגיות , פי.סי.בי.