אוטוטוקס תטמיע את התוכנה של Cohda בשבבי ה-V2X שלה

29 אוגוסט, 2022

תוכנת ה-V2X של קוהדה האוסטרלית מאפשרת לשדר את מיקום הרכב ברמת דיוק של שברי מטרים, גם בהיעדר קליטת GPS. אוטוטוקס: זה פתרון ה-V2X המלא הראשון בתעשיית הרכב

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר וחברת Cohda Wireless האוסטרלית הודיעו על פיתוח פיתרון משולב, חומרה ותוכנה, לתחום ה-V2X. הפיתרון יכלול, במערכת-על-שבב (SoC), את השבב של אוטוטוקס לתקשורת V2X, ואת תוכנת המיקום של קוהדה, המאפשרת לשדר לכלי-רכב אחרים ותשתיות דרך את מיקומו הדינמי של הרכב ברמת דיוק מקסימאלית. הפתרון המשולב, שייקרא TEKTON3, יהווה את הדור השלישי של שבבי ה-V2X של אוטוטוקס, ולדברי החברה תהיה זו ערכת ה-V2X הראשונה בתעשייה עם הטמעת תוכנה מלאה.

חברת Cohda Wireless, שהוקמה ב-2004, מפתחת פתרונות תוכנה לתקשורת בין כלי-רכב. לדברי החברה, תוכנת ה-V2X שלה ניחנת ביכולת לשדר את מיקום הרכב ברמת דיוק מקסימאלית, במונחים של שברי מטרים, גם בסביבות אורבניות מאתגרות כמו דרכים המוקפות משני העברים בבניינים גבוהים אשר חוסמים את אות ה-GPS, בערים כמו ניו יורק, וגם בהיעדר מוחלט של קליטת GPS, כמו למשל בחניונים מרובי-קומות או מנהרות.

Cohda Wireless פועלת מול חברות Tier-1 בתעשיית הרכב, ולהערכתה, בכ-60% מהפיילוטים בתחום ה-V2X נעשה שימוש בפתרונות התוכנה שלה, לרבות בפיילוט נרחב שמתנהל בימים אלה בניו-יורק. בדומה לשבבים של אוטוטוקס, פתרון התוכנה של קוהדה פועל בשתי צורות התקשורת, DSRC ו-C-V2X.

במסגרת שיתוף הפעולה, שבבי TEKTON3 של אוטוטוקס יריצו את מערכת התוכנה המלאה של קוהדה ל-V2X. באוטוטוקס מסבירים כי התוכנה המובנית תאפשר לחברות Tier1 וליצרני רכב (OEMs) לשלב בדגמי רכב פתרון V2X ביתר קלות, תוך צמצום העלויות הכרוכות בפיתוח ובדיקות. בתעשייה כיום, האחריות בפתרונות V2X נחלקת בין מספר רב של ספקי חומרה ותוכנה. האינטגרציה בין השבב של אוטוטוקס והתוכנה של קוהודה לכדי פתרון מלא אחד, תאפשר לשחקניות בעולם הרכב לעבוד מול אוטוטוקס כספק יחיד של פתרון שלם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: Cohda Wireless , V2X , אוטוטוקס