מחקר שוק: ג'וניפר צומחת בקצב המהיר ביותר בשוק ה-WLAN

31 אוגוסט, 2022

מכירותיה של ג'וניפר בתחום ה-WLAN צמחו ב-117%. זוהי עדות להצלחת אסטרטגיית החברה בשנים האחרונות להתמקדות בפתרונות תוכנה מבוססי AI לרשתות תקשורת. הכנסותיה ברבעון השני הסתכמו ב-1.27 מיליארד דולר

[בתמונה: רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס]

דו"ח שפורסם באחרונה על ידי חברת המחקר 650 Group, מגלה כי חברת ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networkds) השיגה את שיעור הצמיחה השנתי הגבוה ביותר בשוק הפתרונות לרשתות אלחוטיות מקומיות (WLAN). מבין עשרת הספקיות המובילות לרשתות WLAN, ג'וניפר הציגה במחצית הראשונה של 2022 זינוק של 117% במכירותיה בפלח שוק זה. מי שהתברגה למקום השני בדוח של Group 650 היא H3C היפנית, שכמעט והכפילה את מכירותיה בתחום. 

הנתונים הללו מרשימים במיוחד לאור העובדה כי שוק ה-WLAN צמח באותה תקופה ב-7% בלבד, ובחברת המחקר מציינים כי הגידול של השוק נובע מהתייקרות המחירים ולא מגידול כמותי.

במכון המחקר מייחסים את הצמיחה של ג'וניפר להחלטתה להתמקד בפתרונות תוכנה לניהול רשתות קוויות ואלחוטיות ומבוססות-תוכנה (SD-WAMN) והשימוש שהיא עושה בטכנולוגיות של בינה מלאכותית לצורך ניטור הרשת, הבטחת שירות ותיקון בעיות אוטומטי.

חברת ג’וניפר מספקת מתגים ונתבים מהירים לתשתיות ענן, מרכזי נתונים וחברות טלקום. ואולם, על רקע התפתחות תחום רשתות ה-SD-WAN, שהעביר את המיקוד מפתרונות חומרה לתוכנה בעולם הטלקום, ג'וניפר התאימה את האסטרטגיה שלה למגמות הללו.

פלטפורמת הדגל של ג'וניפר בתחום זה היא Mist AI, המתבססת על הרכישה של חברת Mist Systems ב-2019 תמורת 405 מיליון דולר.  בעת הרכישה הסביר מנכ"ל ג'וניפר, רמי רחים, כי הסיבה העיקרית לרכישה היתה טכנולוגיית הבינה המלאכותית שהיא פיתחה. בג'וניפר עשו שימוש בטכנולוגיה כדי לשלב בינה מלאכותית עבור כל מרכיבי רשת התקשורת. מאז הרחיבה ג'וניפר את פתרונות ה-AI שלה, וזאת במטרה לאפשר לספקיות תקשורת וארגונים לנהל את הרשתות באופן אוטונומי יותר, בעיקר בכל הנוגע להבטחת שירות ופיתרון בעיות אוטומטי. להערכת החברה, הטכנולוגיות הללו יהיו הכרחיות במידה הולכת וגוברת לאור כניסת טכנולוגיית הדור החמישי, צורכי התקשורת של הרכב האוטונומי העתידי, והפריסה הנרחבת של ענני קצה (Edge Cloud).

כחלק מהאצת האסטרטגיה שלה בתחום רשתות WLAN, הכריזה ג'וניפר מוקדם יותר החודש על השקת תכונות רשת כשירות (NaaS) חדשות לפלטפורמת ה-AIOps מבוססת ה-AI לפיתוח וניהול שירותי רשתות SD-WAN. בג'וניפר מציינים כי התכונות החדשות יאפשרו אימוץ קל יותר של שירותי ענן, ניהול רישיונות מנויי ענן והבטחת חווית משתמש.

לפי דוח מקדמי שפרסמה לפני כחודש, הכנסותיה הכוללות של ג'וניפר ברבעון השני של 2022 הסתכמו ב-1.27 מיליארד דולר, גידול של 9% בהשוואה לרבעון הקודם. ברבעון הבא צופה החברה הכנסות של 1.35 מיליארד דולר.

מכירותיה של ג'וניפיר בתחום ה-WLAN צמחו ב-117%. זוהי עדות להצלחת אסטרטגיית החברה בשנים האחרונות להתמקדות בפתרונות תוכנה מבוססי AI לרשתות תקשורת. הכנסותיה ברבעון השני הסתכמו ב-1.27 מיליארד דולר

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: WLAN , ג'וניפר