ה-SPAC בוטל: אינסייטק לווה 100 מיליון דולר

5 ספטמבר, 2022

תכננה להיכנס לנסד"ק בעיסקת ספאק לפי שווי שוק של 1.9 מיליארד דולר. אולם ירידות השערים הורידו את הנושא מהפרק. שווייה נאמד בכ-674 מיליון דולר בלבד - והיא נאלצה לקבל מסגרת אשראי של כ-200 מיליון דולר

insightec-exablatae-neuro

חברת אינסייטק (Insightec) מחיפה קיבלה קו אשראי של 200 מיליון דולר מגופים פיננסיים הקשורים לשניים מהמשקיעים בחברה, Perceptive Advisors ו-Community Fund. במסגרת ההסדר, החברה תקבל הלוואה של 100 מיליון דולר לחמש שנים מרגע חתימת ההסכם, ותקבל אופציה עד שנת 2024 למימוש הלוואה נוספת, בהתאם לצורך, בגובה של עד 100 מיליון דולר. מסגרת האשראי נושאת רבית ועומדת לפרעון ב-27 באוגוסט 2027. חברת אינסייטק פיתחה מערכת למיקוד קרינת אולטראסאונד המשמשת לטיפול במחלת רעד ראשוני (Essential Tremor) ובחולי פרקינסון הסובלים מרעד ראשוני. המערכת ממקדת 1,024 מקורות קרינה בנקודה אחת וכך מייצרת חחום מקומי המשמיד רקמות מטרה במוח, מבלי לפגוע ברקמות אחרות. הטיפול הוא בלתי פולשני ומתבצע בהנחיית MRI בזמן שהמטופל נמצא בהכרה מלאה.

מנכ"ל החברה, מוריס פארא, אמר שההשקעה תאפשר לאינסייטק להרחיב את היישומים לטכנולוגיה של הטכנולוגיה, ולהיכנס לתחום הנוירו-אונקולוגיה. מנהל הפורטפוליו של Perceptive Advisors, סאם צ'אלה, אמר שעד היום החברה התקינה 120 מערכות אצל לקוחות. הסכם ההלוואה מוריד את המסך על תקוות ההנפקה של החברה: בחודש מרץ 2020 החברה חתמה על הסכם השקעה עם קרן ההשקעות Koch Disruptive Technologies שבבעלות תאגיד Koch Industries. הקרן התחייבה להשקיע 100 מיליון דולר במסגרת גיוס הון בהיקף של עד 150 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-1.3 מיליארד דולר אחרי הכסף, ובאוקטובר 2021 היא חתמה על מזכר הבנות עם חברת SPAC הנסחרת בנסד"ק, מתוך כוונה להנפיק מניות לציבור לפי שווי חברה של 1.9 מיליארד דולר.

אלא שחודשיים בלבד לאחר מכן התכווץ השווי ל-900 מיליון דולר בלבד. כך מתברר מדו"ח הרבעון השני 2022 של חברת אלביט מדיקל, שפורסם לפני שבוע. אלביט מדיקל נסחרת בבורסה בתל אביב ומחזיקה בכ-3.1% ממניות אינסייטק. ביוני 2022 ירד שווי החברה אל מתחת ל-674 מיליון דולר. בחודש פברואר 2022 קיבלה אלביט עידכון מאינסייטק שלפיו לאור הרעה בתנאי שוק ההון בארה”ב, עיסקת המיזוג אם תתבצע תיעשה לפי שווי שוק נמוך יותר, ושהיא בוחנת גם אלטרנטיבות פיננסיות אחרות. מאז לא דווח על התקדמות לקראת חתימה סופית של הסכם המיזוג, ולאור מסגרת האשראי שהחברה בנתה, ככל הנראה הנושא ירד לחלוטין מהפרק. בשנת 2021 הסתמו מכירות אינסייטק בכ-72.3 מיליון דולר, ב-44% יותר מאשר בשנת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אינסייטק , מכשור רפואי