דיווח: אינטל דוחה את הנפקת מובילאיי וחותכת את שווייה

13 ספטמבר, 2022

הסיבה היא הסנטימנט השלילי בשוק ההון והנפילה של מניות השבבים, ושל אינטל בפרט, אשר מקשים על מקסום העסקה. אינטל עשויה גם לחתוך את יעד ההנפקה ל-30 מיליארד דולר, במקום 50 מיליארד דולר

[בתמונה: פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדיי מובילאיי]

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה אתמול (ב') כי אינטל עשויה לדחות את הפיצול וההנפקה של חברת מובילאיי (Mobileye) שבבעלותה לשנה הבאה, וזאת על רקע צניחת הערך החדה של מניות השבבים בחודשים האחרונים, ובפרט של מנייתה של אינטל, שבשבוע שעבר ירדה למחיר של 30.3 דולר, שפל של יותר מ-5 שנים.

לפי הדיווח בבלומברג, המסתמך על מקורות המעורים במהלך, על רקע הסנטימנט הנוכחי בשווקי ההון, שבא לידי ביטוי גם במיעוט ובדחייה של הנפקות, אינטל גם עשויה לחתוך משמעותית את השווי של מובילאיי בהנפקה ל-30 מיליארד דולר, בעוד שבתחילה תכננו בחברה, לפי הדיווחים, להנפיק את מובילאיי ב-50 מיליארד דולר. אינטל רכשה את מובילאיי ב-2017 תמורת 15.3 מיליארד דולר.

ברבעון השני של 2022, דיווחה מובילאיי על זינוק של 41% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, להיקף של כ-460 מיליון דולר. מדובר בגידול מרשים במיוחד, מכיוון שקצב ייצור כלי-הרכב בעולם לא צמח במהלך הרבעון בהשוואה לשנת 2021. מובילאיי גם הציגה שיעור ריווחיות גבוה של 41% ורווח תפעולי של 190 מיליון דולר – צמיחה של 43% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה שזכיות תכנון חדשות מהמחצית הראשונה של 2022 הגדילו את צבר ההזמנות שלה ב-37 מיליון יחידות.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: אינטל , הנפקה לציבור , מובילאיי