אנבידיה הכריזה על שירות בענן לפיתוח תאומים דיגיטליים

20 ספטמבר, 2022

יהיה זמין בהמשך השנה. אחד מהפרוייקטים הראשונים המבוצעים בו הוא תאום הדיגיטלי של כל רשת הרכבות הגרמנית: קטרים, קרונות, מסילות, תחנות, תוואי נוף ועוד. הפירוט מגיע עד לרמת רכיבי המנוע

בתמונה למעלה: חברת הרכבות הגרמנית מייצרת עותק דיגיטלי של מפורט של כל המסילות, הרכבות והתחנות במדינה

חברת אנבידיה (NVIDIA) הכריזה על פתרון התוכנה כשירות (SaaS) הראשון שהיא מספקת, אשר מאפשר לפתח יישומי מטאברס (או בשפה של אנבידיה, "אומניברס") וייצוגים דיגיטליים של אובייקטים ממשיים, באמצעות שירות הענן Omniverse Cloud. ההכרזה בוצעה במהלך כנס הבינה המלאכותית GTC 2022 של החברה המתקיים בקליפורניה. השירות החדש מבוסס על תשתית מחשוב של החברה בשם Omniverse Cloud Computer, אשר מבוססת על רשת מבוזרת של מרכזי נתונים (Nvidia Graphics Delivery Network), שבכל אחד מהם מותקנים שרתי OVX ליישום הדמיות גרפיות והתנהגות אובייקטים לפי חוקי הפיסיקה, ושרתי HGX המספקים מענה לעומסי עבודה גדולים הנובעים מיישומי בינה מלאכותית.

במסגרת ההכרזה חשפה החברה את שרתי OVX החדשים, אשר מבוססים על ארכיטקטורה חדשה של מעבדי GPU חדשים ועל שבב הקישוריות ConnectX-7 שפותח בישראל. בכל שרת OVX מותקנים 8 מעבדי GPU ושלושה מתאמי רשת ConnectX-7, המביאים אותו לקצבי העברת נתונים של עד 400Gbps. ביסודו רעיון האומניברס (או מטאברס), נועד לספק חוויית אינטרנט תלת מימדית. אולם הוא מאפשר לייצר דגמים דיגיטליים של המציאות עד לרמת דיוק של תאומים דיגיטליים.

החברה דיווחה ששירות Omniverse Cloud כבר פועל באופן מוגבל באמצעות מספר שותפים עסקיים. כך למשל, לפני קצת יותר מחודשיים הכריזו סימנס (Siemens) ואנבידיה על שיתוף פעולה שנועד להביא את האומניברס אל העולם התעשייתי, ולייצר תאומים דיגיטליים מבוססי בינה מלאכותית של מתקני ייצור מלאים. במסגרת שיתוף הפעולה הן מחברות את פלטפורמת Siemens Xcelerator אל פלטפורמת NVIDIA Omniverse.

אחת הדוגמאות הראשונות ליישום כזה הוא פרויקט התאום הדיגיטלי של כל רשת הרכבות של גרמניה, המיושם על-גבי שרתי OVX באמצעות שיתוף פעולה בין DSD הנמצאת בבעלות חברת הרכבות הגרמנית דויטשה-באן, ובין חברת אנבידיה. במסגרתו הן בונות העתק דיגיטלי המספק סימולציה מלאה בזמן אמת של מערכת הרכבות: קטרים, קרונות, מסילות, תחנות, תוואי הנוף ועוד. הפירוט מגיע עד לרמת רכיבי המנוע ברכבת. המטרה היא להריץ מבחני אופטימיזציה ולשפר את התפקוד של מערך הרכבות.

מאז רכישת מלאנוקס בשנת 2020, הפכה ישראל לאחד מהאתרים המרכזיים של חברת אנבידיה. כיום מועסקים בארץ כ-3,000 עובד פיתוח, המהווים כ-15% מסך כל עובדי אנבידיה בעולם. במאי 2022 היא הכריזה על כוונתה לגייס כ-1,000 עובדים נוספים עבור כל הרבוצות במרכזי הפיתוח הישראליים שלה: קבוצות תוכנה וחומרה בתחום התקשורת המואצת, קבוצות פיתוח שבבי CPU ושבבי DPU, קבוצה למחקר AI, קבוצת העולמות הווירטואליים (Omniverse) ועוד.

מעבד חדש לכלי-רכב: NVIDIA DRIVE Thor

במהלך הארוע הכריז מנכ"ל ומייסד החברה, ג'נסן הואנג, גם על מחשב הרכב החדש של החברה, NVIDIA DRIVE Thor, אשר מיועד לנהל את כל יישומי הרכב, ממערכות המידע והבידור ועד לרמת הנהיגה האוטונומית. הוא כולל מעבד CPU מסוג NVIDIA Grace, מעבד גרפי (GPU) בארכיטקטורת Ada Lovelace שנחשפה בארוע, ומנוע בינה מלאכותית לביצוע הסקת מסקנות. המחשב מגיע בתצורת מערכת על-שבב (SoC), וכולל טכנולוגיה חדשה לחיבור שבבים שונים בתוך המארז (Chip to Chip).

מדובר בשבב ענק הכולל כ-77 מיליארד טרנזיסטורים ומגיע לעוצמת עיבוד של 2000TFLOPS (אלפיים טריליון פעולות עיבוד נקודה צפה בשנייה). החברה מסרה שהמחשב DRIVE Thor יהיה זמין עבור דגמי 2025 של יצרניות רכב מובילות. החברה הראשונה שתאמץ אותו היא ZEEKR, מותג רכבי היוקרה והספורט החשמליים הנמצא בבעלות יצרנית ההמכוניות הסינית Geely. החברה מתכננת להתחיל לייצר את המכוניות הראשונות המצויידות ב-DRIVE Thor כבר בשנת 2025.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: GPU , אומניברס , בינה מלאכותית , תאומים דיגיטליים