המכון לייצור מתקדם ידגים רובוט אוטונומי לביצוע משימות לוגיסטיות במפעלים

28 ספטמבר, 2022

מדובר בעגלה רובוטית פרי פיתוח של Universal Robots ו-Mobile Industrial Robots, המיועדת למשימות טעינה, שינוע ופריקה ומסוגלת לעבוד לצד אנשים וללא צורך במסילות. "יתרונות שמגדילים את הפרודוקטיביות"

לאחר שהודיע לאחרונה על השקת מרכז הדגמה ותוספת תקציב של 20 מיליון ש"ח להטמעת טכנולוגיות במפעלים, המכון לייצור מתקדם מתחיל בימים אלה להציג במרכז ההדגמה שבאזור התעשייה תפן בצפון פתרונות חדשניים לתעשייה.  המכון שנמצא בבעלות פירמת הייעוץ "תפן" (Tefen), חברת ESI, ובראודה והוקם על ידי משרד הכלכלה בתחילת שנת 2020, ישלב לראשונה במרכז הידע החדש הדגמה של קובוט (רובוט שיתופי) הממוקם על עגלה מתניידת חכמה ואוטונומית וידגים כיצד הוא עובד ביחד עם מפעילים אנושיים, ומבצע פעולות הרמה ושינוע סחורה.

לדברי המכון, הפתרון ידגים בפני המבקרים ממגוון ענפי תעשייה ומפעלים ׳מסורתיים׳, כיצד טכנולוגיה מתקדמת יכולה לשפר תחרותיות, לקדם ישומי תעשייה 4.0 ולהתגבר על המצוקה הגדלה בגיוס ושימור עובדים, במיוחד במשימות חוזרות ושוחקות דוגמת פריקה וטעינה.

המערכת כוללת חיבור בין זרועות רובוטיות תוצרת Universal Robots, ועגלה רובוטית תוצרת Mobile Industrial Robots (MiR), שתיהן חברות-בנות של תאגיד הענק Teradyne. הקובוט, שהזרוע שלו מסוגלת לבצע מגוון משימות שתוכנתו מראש, מורכב על עגלה רובוטית חדשה, והחיבור הזה מאפשר לראשונה לנצל את ביצועי הזרוע עם התניידות חופשית ממקום למקום ולחסוך הרבה זמן וכסף.

״החיבור בין UR ל- MiR מדגים את מושג ״הייצור הגמיש״ אומר חיים זכרמן, מנהל חטיבת רובוטיקה ואוטומציה בחברת SU-PAD, נציגת UR ו-MiR בישראל. ״ההדגמות החיות של העבודה המשולבת של שני הקובוטים, יוכיחו כי מדובר בפתרון בטוח לשימוש, אמין, חכם, גמיש וניתן להטמעה בקלות בכל מפעל. אחד היתרונות הבולטים ביישום הפתרון, הוא שאין צורך במסלולים מוגדרים מראש במפעל או בכל רצפת ייצור, או ב׳מסילות׳ לטובת הנעת הקובוטים ועובדה זו מקלה על הקמת קווי ייצור גמישים במיוחד. יש פה שילוב אוטומציה של התעבורה הפנימית במפעל, והחיבור בין שני הקובוטים ממלא מגוון משימות דוגמת  איסוף והובלה של חלקים, פריקת מכונות, הרכבת רכיבים ועוד. כיום ניתן לראות בכל העולם אימוץ מוגבר של עגלות רובוטיות שיתופיות לשימוש לוגיסטי במפעלים, ובמיוחד בחיבור בין שני סוגי הקובוטים".

מירב גרוסמן מנכ"לית המכון לייצור מתקדם אומרת שההדגמה של פתרונות ייצור חכמים צפויה למשוך קהל רב של מתעניינים במיוחד לאור ההעובדה שהקובוטים המשולבים כל כך בטוחים לשהייה ועבודה בחברת בני אדם. החיבור של הזרועות הקובוטיות של UR יחד עם החלק הממונע, העגלה החכמה, הקובוטית של MiR, מאפשרים להם לעבוד בכל מקום ובכל עמדת ייצור – וכל זאת ללא מגע יד אדם ובאוטונומיות מלאה. אלו יתרונות עצומים שמגדילים את הפרודוקטיביות ואת ההספק, ולצורך כך פועל המכון.

מלי ביצור פרנס יו"ר המכון מציינת שזהו רק פיתרון אחד מני רבים שיוצגו במכון במטרה לסייע למפעלי התעשייה להפוך לחדשניים ותחרותיים. מרכז ההדגמה רק עכשיו הושק וכבר יש ביקוש אדיר מצד סטארטאפים לבוא ולהדגים את הפתרונות והטכנולוגיות פורצות הדרך שלהם וזוהי רק ההתחלה במיוחד בכל מה שנוגע לרובוטם בתעשייה. יש לציין שבימים שבהם קיים מחסור מחריף בכח אדם הקובוטים מהווים חבל הצלה לתעשייה ולכן אנחנו נתחיל לראות אותם יותר ויותר בכל הענפים. הם אינם מתעייפים ועובדים ביעילות ואף מבצעים משימות פיזיות קשות שבני אדם לא מעוניינים לבצע. הם מסוגלים לעבוד באופן בטוח לצד אנשים, וכניסתם למפעל משחררת עובדים למשימות חשובות יותר.

מרכז ההדגמה הוא אחד מתחומי הפעילות של המכון לייצור מתקדם, וכולל מעבדה פעילה המספקת סביבת עבודה מקצועית חדשנית. המרכז מציע למפעלים לבחון מקרוב מגוון משאבים טכנולוגיים עשירים וציוד מתקדם במיוחד, ביניהם מדפסות תלת מימד, רובוטים, קובוטים, בקרים, חיישנים, מערכות מידע, מערכות סימולציה, פיתוחים של מציאות רבודה ועוד. המכון שממקום בכרמיאל פועל מתוקף מכרז מטעם מנהל התעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה ומופעל ע”י חברת "מרכז הגליל לחדשנות וייצור מתקדם בישראל בע"מ" לטובת קידום הטמעת ייצור מתקדם בתעשייה הישראלית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , רובוטיקה

פורסם בתגיות: המכון לייצור מתקדם , תעשייה 4.0