חברת סיפיה גייסה 9 מיליון דולר תמורת קרוב ל-30% מהחברה

29 ספטמבר, 2022

לפי מחיר מניה הנמוך משמעותית ממחירה הממוצע בחודשים האחרונים. הרוכשים הם יו"ר הדירקטוריון, דירקטור נוסף וחברת השקעות פרטית

חברת סיפיה (Cipia), המפתחת פתרונות לניטור נהג ופנים-הרכב (DMS), הודיעה היום (ה') לבורסה בתל-אביב כי השלימה גיוס הון באמצעות הקצאת מניות פרטית. החברה מכרה כ-28.5% ממניותיה לשלושה משקיעים פרטיים תמורת כ-32.6 מיליון שקל, שהם כ-9 מיליון דולר לערך. המחיר שלפיו בוצעה מכירת המניות משקף פרמייה של כ-14% בהשוואה למחיר הנעילה ביום שקדם לאישור העסקה, אך נמוך ב-31% וב-54% מהמחיר הממוצע של המניה ב-30 ימי המסחר האחרונים ובששת חודשי המסחר האחרונים בהתאמה.

המשקיעים שרכשו את המניות הם אלכסנדר ויינשטיין, שמשמש כדירקטור בחברה, יו"ר הדירקטוריון פרופ' אלי תדמור וחברת השקעות פרטית בשם Cartridge Holdings, המאוגדת באיי הבתולה. החברה מסרה כי תעשה שימוש בהון כדי לחזק את נוכחותה בשווקי הרכב של אירופה, ארצות הברית וסין.

סיפיה פיתחה מערכת חישת ושליטת פנים-הרכב המאפשרת בין השאר לבצע מעקב אחר רמת העירנות של הנהג באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת מבוססת על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, ומתריעה בכל פעם שרמת עירנותו יורדת.

האלגוריתם גם מזהה הסחות דעת כמו שימוש בסמארטפון במהלך נהיגה, עישון, חגירת חגורת בטיחות, הסטת מבט ועוד. פיתרון Cipia-FS10 הוא גרסה המותאמת לעולם ציי הרכב, וכולל לצד התראות הבטיחות לנהג, גם יישומים כמו דירוג ואימון נהגים על-סמך ניתוח דפוסי ההתנהגות שלהם, וניתוח תאונות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: DMS , סיפיה