פירסון תשלב הגנה אקטיבית של רפאל בטנק הבריטי

2 אוקטובר, 2022

היעד האסטרטגי של רכישת החברה הבריטית הוא בניית תשתיות ייצור עבור משרד הביטחון והצבא הבריטים. בשלב המיידי, היא תקל על שילוב מערכת Trophy של רפאל בטנק המערכה הבריטי החדש, Challenger 3

חברת רפאל (Rafael) השלימה את רכישת חברת Pearson Engineering (PER) הבריטית מהעיר ניוקסל, כולל את החברה הבת שלה, Responsive Engineering. ככל הנראה אחת מהסיבות שהובילו להבשלת העיסקה היתה זכייתה של רפאל באספקת מערכת ההגנה האקטיבית Trophy לטנק המערכה החדש של בריטניה, Challenger 3. לפני כשנה הודיעה רפאל שהיא הגיעה לשלבי הגמר בתחרות, ושמשרד ההגנה הבריטי החליט לבצע ניסויי אינטגרציה של המערכת בפלטפורמה החדשה.

מנהל חטיבת ים ויבשה בחברת רפאל, ד"ר רן גוזלי, אמר שחברת PER מייצרת את מבנה הצריח של הטנק, "ובתמיכת רפאל היא תוכל לייצר בבריטניה ולשלב את מערכת ההגנה האקטיבית בתוך צריח הטנק". למעשה, זו ההודעה הפומבית הראשונה בכך שרפאל זכתה בפרוייקט ההגנה האקטיבית על הטנק אשר אמור להיכנס לשירות בשנת 2027. רפאל היא החברה הביטחונית השלישית בגודלה בישראל (אחרי אלביט והתעשייה האווירית) ומעסיקה כיום כ-8,000 עובדים.

מנכ"ל רפאל, יואב הר-אבן, אמר שהעיסקה היא מרכיב באסטרטגיה של רפאל שנועדה לבנות בבריטניה בסיס של יכולות ייצור וטכנולוגיות מתקדמות כדי לספק מענה לצורכי הביטחון הלאומי הבריטי. "עד לאחרונה, רוב הפעילויות שלנו בבריטניה התבצעו דרך קבלנים ראשיים מקומיים, כאשר החלק העיקרי של הייצור בוצע בישראל. העיסקה תאפשר לנו להרחיב ולהשביח את יכולות הייצור של PER, ולשפר את התמיכה שלנו בלקוחות בבריטניה, בעיקר משרד הביטחון והצבא הבריטי".

ד"ר רן גוזלי (מימין) ביחד עם מנכ"ל פירסון, קרייג פריידיי
ד"ר רן גוזלי (מימין) ביחד עם מנכ"ל פירסון, קרייג פריידיי

חברת PER הוקמה בשנת 1985 ומספקת שירותי ייצור עבור פלטפרומות קרביות כבדות. היא מייצרת מרכבים, צריחים, ואבזרים משלימים לפלטפורמות קיימות, כמו מערכות פינוי מוקשים, גשרים ניידים, ציוד הנדסי כבד המופעל באמצעות טנקים ועוד. חברת Responsing Engineering מספקת שירותי ייצור של מבני פלדה כבדים, ותהיה זו שבפועל תייצר את הצריח של טנק המערכה הבריטי של הדור הבא.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Rafael , רפאל