מנהלת Digi-Key ישראל: "מתחילים לבטל הזמנות כפולות"

20 נובמבר, 2022

ראיון electronica 2022: "חנכנו מחסן אוטומטי חדש המכפיל פי שלושה את קצב המשלוחים, ומאפשר לנו לממש את תחזית הצמיחה במכירות. בישראל אנחנו מעסיקים 40 עובדים, ונמצאים בתהליך גיוס עובדים נוספים בתחום המכירות"

בתמונה למעלה: לבנת פרץ בביתן Digi-Key בתערוכת electronica 2022. צילום: Techtime

מנהלת משרד דיג’י-קי (Digi-Key Electronics) בישראל, לבנת פרץ, נפגשה עם Techtime במהלך תערוכת electronica 2022 שהתקיימה בשבוע שעבר במינכן, והעריכה שיש כעת האטה מסוימת במכירות, אולם היא קצרת טווח ובמידה מסויימת נובעת מהפחתת המצוקה בשרשרת האספקה העולמית. פרץ: "ההאטה היחסית היא בעיקר תוצאה של אי-ודאות בשוק עקב המתיחות הגלובלית ושל שאריות השפעות הקורונה, אבל אנחנו מאמינים שמדובר במצב זמני שבעקבותיו תחזור התעשייה לצמיחה מהירה".

"ארגון WSTS פירסם לאחרונה תחזית מכירות של שוק השבבים העולמי, המהווה את עיקר ההוצאה של מוצרים אלקטרוניים. מהתחזית עולה שהיקף השוק העולמי יוכפל עד לסוף העשור הנוכחי. כיום אנחנו מאחסנים 9.5 מיליון סוגי רכיבים מתוצרת 2,300 יצרנים שונים. לאחרונה חנכנו מחסן אוטומטי חדש המכפיל פי שלושה את קצב המשלוחים, ומאפשר לנו לממש את תחזית העלייה במכירות. בשנת 2022 צפויה החברה העולמית להגיע להיקף מכירות של כ-5.2 מיליארד דולר (בהשוואה לכ-4.7 מיליארד דולר בשנת 2021). בישראל אנחנו מצפים לעבור את ה-60 מיליון דולר".

כיצד המגמות העולמיות מורגשות בישראל?

"השוק בישראל מחולק לשלושה מרכיבים מרכזיים: אבטחה וביטחון מהווים כ-40%, מכשור רפואי ובריאות מהווים כ-30%, ושאר המוצרים תופסים כ-30% מהשוק. אנחנו תומכים בכל התעשיות האלה. מגמה בולטת בישראל היא צמיחה בשוק הרפואי. אפילו חברות כמו אלביט רוכשות רכיבים בתקן רפואי. המכירות שלנו ב-EMEA ובישראל צמחו ב-100% בהשוואה לצמיחה של 81% של Digi-Key העולמית. גם המשרד הישראלי צומח. העסקנו כ-20 עובדים לפני שנתיים והגענו לכ-40 עובדים כיום. עכשיו אנחנו נמצאים בתהליך גיוס של עובדים נוספים בתחום המכירות".

מחסן המלאי האוטומטי שהחברה חנכה במינסוטה, ארה"ב. צילום: Digi-Key
מחסן המלאי האוטומטי שהחברה חנכה במינסוטה, ארה"ב. צילום: Digi-Key

אתם עובדים ממחסן מרכזי במינסוטה, ארה"ב. כיצד זה משפיע על האספקה לישראל?

"כיום ההזמנות מגיעות לישראל בתוך שלושה ימי עסקים. יש לנו מתחרים אשר מביאים את המוצרים מאירופה, אבל לדעתי אנחנו מהירים לא פחות מהם. אני מעריכה שבקרוב נהיה מהירים יותר, מכיוון שאנחנו מפתחים כרגע פתרונות משלוח-מהיר חדשים, ועובדים של שיפור תהליך המשלוח כדי לקצר את זמני האספקה ולהוזיל את עלויות השילוח".

מה הן המגמות המרכזיות כעת? רואים שינוי בשרשרת האספקה?

"אנחנו מתחילים לראות ביטולים של הזמנות, אשר מביאים להאטה זמנית במכירות. אבל זו תופעה המאפיינית יציאה מממצב של מחסור ברכיבים, מכיוון שאנשים מתחילים לבטל את ההזמנות הכפולות שהם ביצעו בתקופת המחסור ברכיבים. במקביל, גם המלאים מתחילים להגיע אלינו. אנחנו גם רואים עלייה בפעילות במסגרת הפורטל Digi-Key Marketplace, אשר מאפשר התקשרות ישירה בין הספקים והלקוחות. המטרה שלנוט היא לשמור על חדשנות, במסגרת הזאת למשל אנחנו מפתחים פתרונות תשלום חדשים שיקלו על תהליך הרכישה, ופתוחים למשוב מצד הלקוחות – זהו המתכון הסודי שלנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: Digi-Key , הפצה , רכיבים , שיווק