פנג'יה תספק לממשלת קונגו מערכת ביומטרית מאובטחת ב-70 מיליון דולר

22 נובמבר, 2022

המערכת, שתשמש להנפקת תעודת יושר, תאפשר להקים בסיס נתונים דיגיטלי שיכלול את פרטיהם של העבריינים בקונגו ויהיה נגיש ב-150 תחנות משטרה ברחבי המדינה. "שירותים ממשלתיים דיגיטליים הם תנאי לצמיחה"

קבוצת פנג'יה (Pangea IT), המתמחה בטרנספורמציה דיגיטלית של שירותים ממשלתיים, ציבוריים ועסקיים, זכתה בפרויקט של ממשלת קונגו (Democratic Republic of Congo) להקמה ותפעול של מערכת ביומטרית משטרתית מתקדמת שתפיק מיליוני תעודות יושר מאובטחות לתושבי המדינה. היקפו הכספי של הפרויקט מוערך בכ-70 מיליון דולר והוא יתבצע במודל PPP (Public – Private – Partnership). המערכת החדשה צפויה להנפיק תעודות יושר במהלך תקופת ההפעלה של הפרויקט.

הפרויקט מתבצע בעקבות החלטת ממשלת קונגו לקדם דיגיטציה של השירותים הממשלתיים במדינה. במסגרת הפרויקט תותקן מערכת משטרתית מרכזית (Criminal ABIS) בעלת מספר מאפיינים ביומטריים. המערכת תאפשר להקים בסיס נתונים דיגיטלי כלל ארצי שיכלול את פרטיהם הדמוגרפיים והביומטריים של העבריינים הכלולים כיום בארכיון ויהיה נגיש ב-150 תחנות משטרה ברחבי המדינה. מערכת זו תקדם את משטרת קונגו למאה ה-21 בתחום חקירת פשעים וגילוי מבצעי פשעים על בסיס טביעות אצבעות וכף יד. האפשרות להגיש בקשות לקבלת תעודות יושר במספר רב של תחנות משטרה ברחבי המדינה תייעל מאד את תהליך הבקשה וההנפקה. בו בזמן, היא תקל הן על האזרח שמבקש את התעודה והן על תחנות המשטרה המנפיקות.

תעודת היושר החדשה תכלול מאפייני זיהוי שונים ותהיה מוגנת באמצעי אבטחה מתקדמים שימנעו שכפול, זיוף או כל פעולה בלתי חוקית אחרת. בימים אלה שוקל משרד הפנים של קונגו יחד עם פנג'יה, להטמיע בתעודות היושר גם מאפיינים ביומטריים (תמונה, טביעת אצבע) מוצפנים שניתן יהיה לצפות בהם באמצעות אפליקציה ייחודית.

בשני העשורים האחרונים פנג'יה עבדה עם ממשלות רבות להן סיפקה פתרונות דיגיטליים. הקבוצה הקימה עבור ממשלות מרשמי אוכלוסין דיגיטליים שאפשרו להן לספק לראשונה תעודות זהות, תעודות לידה ופטירה, דרכונים, ויזות, רישיונות נהיגה ומסמכים נוספים. המסמכים סופקו לעשרות מיליוני תושבים לא רשומים, שלא יכלו לצרוך שירותים ממשלתיים ואף לא שילמו מיסים.

עוזי רוזנטל, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת הממשל, פנג'יה: "שירותים ממשלתיים דיגיטליים הם תנאי לצמיחתן ארוכת הטווח של מדינות, ובמיוחד מדינות בעלות פוטנציאל כלכלי אדיר כמו קונגו. כיום אנו מסוגלים להניע פרויקטים אסטרטגיים מסוג זה בפרק זמן קצר במיוחד ולחולל טרנספורמציה משמעותית באמצעות פתרונות שהוכיחו את עצמם ברחבי העולם".

רפי קמינר, מנכ"ל ובעלים, פנג'יה: "אנחנו מודים לממשלת קונגו על האמון שנתנה ביכולות הטכנולוגיות והתפעוליות שמאפשרות לפנג'יה להקים פרויקט קריטי זה. פנג'יה ממשיכה לפתח יכולות וחדשנות בתחומי פעילותנו, ובכללן מוצרים חדשים בתחומי ה-eKYC (electronic Know Your Customer) ומעברי הגבול החכמים. יכולות אלה יהפכו למוצרים כבר בחודשים הקרובים וייצרו עבורנו הכנסות משמעותיות בשנים הקרובות".

קבוצת פנג'יה (Pangea IT) הינה ספקית עולמית של פתרונות דיגיטליים לאומיים וביניהם זהות דיגיטלית, אבטחה ותשלום אלקטרוני, המשרתת מיליוני אנשים וממשלות רבות ברחבי העולם. פנג'יה מתמחה בהטמעת טרנספורמציה דיגיטלית של שירותים ממשלתיים ושל פעילות עסקית ארגונית.

[בתמונה למעלה: רפי קמינר, מנכ"ל פנג'יה. צילום: דויד גארב]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , חדשות