קוגנטה ופורטליקס הכריזו על פתרון משותף לאימות מערכות נהיגה

23 נובמבר, 2022

הפתרון משלב בין הסימולטור של קוגנטה לפלטפורמת התרחישים של פורטליקס לאימות בטיחות של מערכות נהיגה. "האינטגרציה תאפשר השקה בטוחה, בהיקף מסחרי של פתרונות אוטונומיים

חברות האוטו-טק הישראליות פורטליקס (Foretellix) וקוגנטה (Cognata) הכריזו על פתרון משותף המחבר בין מנוע הסימולציה Enterprise של קוגנטה, ופלטפורמת התרחישים Foretify שפיתחה פורטליקס לאימות ותיקוף של מערכות נהיגה.

הסינרגיה בין שני הפתרונות תאפשר לחברות מתעשיית הרכב, המשתמשות בסימולטור של קוגנטה כחלק מתהליך הפיתוח והבדיקה של מערכות נהיגה אוטומטיות, לתכנן באופן שיטתי וסדור, באמצעות הפלטפורמה של פורטליקס, את תוכנית הסימולציות, לנתח את התוצאות ולאמת כי הסימולציות כיסו את כל תרחישי הדרך הרלוונטיים על מנת לוודא כי מערכת הנהיגה מתפקדת בצורה בטוחה. לדברי שתי החברות, הפתרון המשותף יסייע להפחית עלויות ולהאיץ תהליכי פיתוח והשקה של מערכות ADAS ונהיגה אוטונומית. 

"האינטגרציה בין Enterprise של קוגנטה לבין Foretify של פורטליקס תאפשר השקה בטוחה, בהיקף מסחרי של פתרונות אוטונומיים ביישומים רבים, כולל מערכות ADAS מתקדמות, מערכות אוטונומיות ברמה 3 (L3 highway pilot), ברמה 4 (משאיות שנוסעות על כבישים בין עירוניים בין מרכזים לוגיסטיים ובתוך שטחי מכרות)", אמר זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד שותף של פורטליקס.  

"פלטפורמת הסימולציה הרבודה והפוטוריאליסטית של קוגנטה מתוכננת לשילוב מלא של כל הגורמים במנוע הסימולציה ובכך ליצור סנכרון מלא של התוכנה, החל משלב התכנון ועד לשלב בדיקות 'החומרה בלולאה' (hardware in the loop)", אמר דני עצמון, מנכ"ל ומייסד קוגנטה. החיבור עם פלטפורמת האימות והבדיקות של פורטליקס מגביר את עוצמתה של הסימולציה של קוגנטה לרמת תיקוף בהיקף נרחב, הנדרשת על מנת להבטיח השקה בטוחה של מערכות ADAS ורכב אוטונומי."

תקן ראשון לאימות מערכות נהיגה אוטונומיות

הסימולטור של קוגנטה מייצר סביבה וירטואלית המדמה לפרטי פרטים את המציאות על הכביש, ממפת הרחובות המדויקת והתנהגות כלי הרכב והנהגים, ועד לפרטים קטנים ובלתי צפויים כמו פגמים בכביש, פחי זבל, שלטים, עצים וגם תרחישי סכנה כמו ילד שמתפרץ אל הכביש. הסימולטור של קוגנטה מאפשר לייצר באופן שיטתי מקבצים של תרחישי נהיגה שיבדקו כיצד מתפקדים חיישני הרכב ויחידות המחשוב בכל הסיטואציות שהם עשויים לפגוש בכביש.

פלטפורמת Foretify של פורטליקס משמשת לאימות התכנון של כלי-רכב אוטונומיים ומערכות ADAS. היא מבוססת על שפת תרחישים ייעודית לרכב אוטונומי המיועדת לבדוק את עמידת מערכות הרכב בדרישות ההנדסיות והרגולטוריות. הדבר מאפשר לבצע בדיקה מקיפה במחשב של מיליארדי תרחישים, ועל-ידי כך לקצר דרמטית את היקף בדיקות הכביש שהרכב צריך לעבור כדי לקבל הסמכה.

בחודש יולי אישר האיגוד לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה (ASAM) את תקן OpenSCENARIO 2.0, המתבסס על שפת התרחישים של פורטליקס. התקן החדש מגדיר את הבדיקות ואת כל סוגי התרחישים שבהם צריכים לעמוד כלי-רכב אוטונומיים הנמצאים בפיתוח. רשימת הבדיקות כוללת את כל המצבים שעימם הרכב צריך להתמודד וכל סוגי הבדיקות: החל מסימולציות תוכנה טהורות, דרך מודלים היברידיים המשלבים סימולציות תוכנה ופעולות בעולם האמיתי וכלה בבדיקות המתבצעות במסלולי בדיקות ובנהיגה בכבישים בפועל.

האזינו לשיחה עם גיל אמיד, סמנכ"ל תפעול ורגולציה של פורטליקס, מתוך תוכנית מס' 32 בפודקאסט שלנו, שעלתה בפברואר 2021:

האזינו לשיחה עם סרג'יו נאכט, סמנכ"ל המו"פ של חברת קוגנטה, מתוך תוכנית מס' 37 בפודקאסט של Techtime (מאי 2020):

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: פורטליקס , קוגנטה