נקסט ויז'ן מדווחת על עוד הזמנה משמעותית

5 דצמבר, 2022

החברה, המפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים, קיבלה הזמנה בסך 3.6 מיליון דולר. מייסד-שותף בחברה ל-Techtime: "למרבה ההפתעה, הסמן המוביל הוא דווקא אירופה"

חברת נקסט ויז'ן (Next Vision), המפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים, דיווחה היום (ב') לבורסה בתל-אביב על קבלת הזמנה משמעותית לרכישת מצלמות ועזרים של החברה בהיקף של 3.6 מיליון דולר, שישולמו במהלך 2023.

ההזמנה ממשיכה את המומנטום העסקי החיובי שהשתקף בדו"ח הכספי של החברה לרבעון השלישי, שבו דיווחה על הכנסות של 6.58 מיליון דולר, עלייה של 93% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021.

הגידול במכירות מגיע בעיקרו מלקוחות חדשים של החברה בשוק הבינלאומי. אם ב-2021 כ-60% מהכנסות נקסט ויז’ן הגיעו מלקוחות בישראל (אלביט לבדה היתה אחראית ל-30% מהמכירות) – הרי שברבעון השלישי כשני שליש מההכנסות הגיעו מלקוחות מחוץ לישראל. הרווח הנקי עלה ב-86% ל-2.7 מיליון דולר.

בשיחה עם Techtime הסביר יו"ר החברה ומייסד-שותף, חן גולן: "ככל שאנחנו מרחיבים את הפעילות שלנו, כך המשקל של השווקים החיצוניים יילך ויגדל. למרבה ההפתעה, הסמן המוביל בתקופה הזו היא דווקא אירופה. המלחמה באוקראינה עוררה את הממשלות באירופה והובילה להגדלת תקציבי הביטחון, לשם היערכות לאיומים החדשים. גם בהודו אנחנו מזהים התעוררות וזינוק בפניות ובהתעניינות בפתרונות שלנו. עם זאת, השוק הבטחוני האמריקאי הוא הגדול ביותר, ופי כמה, מכל שוק אחר, ואני צופה שבעתיד הוא יהיה השוק הראשי שלנו. ישראל נחשבת למעצמה בתחום הרחפנים, ובעולם מסתכלים על מה שקורה פה. המערכות שלנו עברו פה את הבגרות המבצעית."

חברת נקסט ויז’ן הוקמה בשנת 2009 על-ידי חן גולן, בוריס קיפניס והמנכ”ל מיכאל גרוסמן, ועוסקת בפיתוח וייצור מצלמות יום ולילה (אור נראה וצילום תרמי) מיוצבות באמצעות גימבל. המצלמות מורכבות במפעל של החברה. הן מיועדות לשימוש בכלי רכב קרקעיים ואוויריים, דוגמת מל”טים קטנים וזעירים, רחפנים וכדומה. החברה פיתחה טכנולוגיית ייצוב מוגנת בפטנט המבוססת על ייצוב מכני וייצוב אלקטרוני הפועלים בו-זמנית, המאפשרים ייצוב מצלמה בזמן אמת ותיקון עיוותים הנובעים מצילום התנועה.

גולן: "המיקוד בעולם הכטב"מים עובר מהכלים הגדולים והבינוניים לכלים הקטנים יותר, שהם הרחפנים. רחפנים נהיו כלים מאוד אמינים וגם המצלמות נהיו טובות הרבה יותר. הרחפן הופך לכלי טקטי. חייל בשטח לא צריך עוד להזמין רחפן מהמפקדה – הוא מוציא את הרחפן מהתיק שלו, מרים אותו לאוויר ומשיג באמצעותו מודיעין ומטרות. כיום יש גם את העולם המתפתח של רחפנים 'מתאבדים'."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: חן גולן , נקסט ויז'ן