ננו-דיימנשן מכרה מדפסת לצבא אירופי

13 דצמבר, 2022

זהו הלקוח הבטחוני העשירי של החברה. היום תעלה להצבעה הבקשה לתמחר מחדש את האופציות של המנכ"ל. מחיר המניה הספיק לרדת גם מתחת למחיר המימוש החדש

חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) דיווחה אתמול (ב') על קבלת הזמנת רכש למדפסת החברה מצבא אירופי שזהותו נותרה חסויה. לדברי החברה, זהו הלקוח הצבאי העשירי שעושה שימוש במדפסת שלה.

השוק הבטחוני הוא אחד משוקי היעד המרכזיים של ננו-דיימנשן, וזאת מאחר שהמדפסת שלה מאפשרת לחברות בטחוניות לייצר אבות טיפוס של מעגלים מודפסים בתוך מחלקת הפיתוח, ללא צורך להיעזר ביצרן חיצוני, ובכך להגן בצורה טובה יותר על הקניין הרוחני הרגיש.

סערת האופציות של המנכ"ל עולה היום להצבעה

בתוך כך, היום אמורה להתקיים אסיפת בעלי המניות של החברה, שבה יעלו להצבעה בקשה לאשר תמחור מחדש של האופציות של היו"ר והמנכ"ל יואב שטרן, וכן עדכון לשיפוי שניתן לדירקטורים. המנכ"ל שטרן מחזיק בכתבי אופציות לכ-10% ממניות החברה, אך מחיר המימוש המקורי שנקבע עבורן הוא 6.16 דולר, כמעט פי 3 ממחיר השוק. כלומר, מחיר המימוש הנוכחי אינו ריאלי בעתיד הנראה לעין.

אם תאושר היום הבקשה, מחיר המימוש יירד ל-2.46 דולר. בעת שהועלתה הבקשה מדובר היה במחיר "בתוך הכסף", כלומר נמוך ממחיר השוק, מה שהיה מאפשר לשטרן לממש את האופציות מיידית. ואולם, למרבה האירוניה, מאז כבר הספיקה המניה לרדת אל מתחת ל-2.2 דולר, נמוך ממחיר המימוש החדש.

המהלך עורר ביקורת רבה בקרב בעלי המניות של החברה, והדבר התבטא גם בסדרת כתבות ביקורתיות שפורסמו ב"כלכליסט". אחת מבעלות המניות, קרן ההשקעות הקנדית מרצ'ינסון, אף ביקשה מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד קיום האסיפה, אך הבקשה נדחתה.

בשבוע שעבר הודיעה החברה על הצטרפותו של ד"ר יואב ניסן-כהן, ממייסדיי יצרנית השבבים טאואר, למועצת המנהלים של החברה. ניסן-כהן מחליף את הדירקטור ירון איתן, שפרש מתפקידו. איתן הוא אחד ממייסדיי חברת הבינה המלאכותית DeepCube שנרכשה באפריל 2021 על ידי ננו-דיימנשן ב-70 מיליון דולר, במהלך שגרר ביקורת בשל ניגוד עניינים לכאורה.

ננו-דיימנשן דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות של 10 מיליון דולר, לעומת 11 מיליון דולר ברבעון הקודם. עם זאת, בשורה התחתונה, ננו-דיימנשן ממשיכה להפסיד וסיימה את הרבעון בהפסד נקי של 67.1 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן