בעלי המניות של איירובוטיקס אישרו את מכירתה לאונדס

18 דצמבר, 2022

למרות שפלטפורמת הרחפנים האוטונומיים של איירובוטיקס קיבלה אישורי הפעלה מה-FAA, החברה לא הצליחה לתרגם את ההצלחה למכירות. גייסה יותר מ-120 מיליון דולר - ונמכרת תמורת כ-15 מיליון דולר

אסיפת בעלי המניות של חברת איירובוטיקס (Airobotics) מפתח תקווה אישרו היום (א') את עיסקת מכירתה לקבוצת אונדס האמריקאית (Ondas Holdings) באמצעות עסקת החלפת מניות המעניקה לאיירובוטיקס שווי חברה של כ-15.2 מיליון דולר. עד לרגע האחרון היו ספיקות ביחס לאישור, שכן מדובר באקזיט מאכזב ביחס לחברה שמאז הקמתה גייסה כ-120 מיליון דולר, ועוד כ-21.4 מיליון שקל שגוייסו בספטמבר 2021 בהנפקה ציבורית בבורסה בתל אביב.

יחד עם זאת, יחסית למצבה כיום מדובר בעיסקה עם פרימיום גבוה: איירובוטיקס נסחרת כעת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-13.2 מיליון שקל בלבד. המכירה תתבצע באמצעות מיזוג משולש הופכי, כאשר כל מניות איירובוטיקס יועברו לידי חברת טלוס סאב בע"מ שנרשמה באוגוסט בישראל לצורך ביצוע המיזוג. מדובר בחברת מדף ריקה אשר איירובוטיקס תתמזג לתוכה, ולאחר מכן היא תתמזג בקבוצת אונדס.

החברה הרוכשת, אונדס, הינה חברה ציבורית מנוודה, ארה"ב, שמניותיה נסחרות בנסד"ק החל מחודש דצמבר 2020. אונדס עוסקת בפיתוח ואספקת רשתות אלחוטיות פרטיות וכן במתן פתרונות של נתונים אוטומטיים באמצעות רחפנים. פעילות הרחפנים שלה מתבצעת באמצעות החברה הבת אמריקן רובוטיקס (American Robotics), שנרכשה על-ידה באוגוסט 2021. הפעילות של איירובוטיקס תמוזג בתוך אמריקן רובוטיקס ותאפשר לה להרחיב את טווח מוצריה.

חברת איירובוטיקס הוקמה בשנת 2016 על-ידי רן קראוס והמנכ”ל מאיר קליינר, ופיתחה רחפן בקופסא (Box A In Drone) הפועל באופן אוטונומי וכולל מערכת איסוף וניתוח מידע. פלטפורמת Optimus של איירובוטיקס, היא רחפן אוטונומי תעשייתי מוכח, שקיבל מרשות התעופה האמריקאית (FAA) אישור הטסה מעל ישובים מאוכלסים בגובה של 120 מטר ובמהירות שיוט של 50 קמ”ש. לאחרונה צירפה אותו ה-FAA לקבוצה קטנה ונבחרת של 10 רחפנים אוטונומיים הנמצאים בתהליך קבלת “אישור טיסה גלובלי”, הדומה לאישור הניתן כיום למטוסים מאויישים. אלא שהיא לא הצליחה לתרגם את ההצלחה הטכנולוגית למכירות, ונמכרת במחיר שהוא כמעט עשירית מכל ההון שהיא גייסה לאורך השנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , רחפנים , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: איירובוטיקס , רחפנים