הלוויין Eros C3 נכנס למסלול והחל לשדר נתונים

4 ינואר, 2023

הלוויין פותח ויוצר על-ידי התעשייה האווירית ושוגר בסוף השבוע לחלל על-ידי חברת SpaceX. מספק ללקוחות צילומים על-פי דרישה, גם באמצעות טרמינלים קטנים בשטח, צילומים ברזולוציה של כ-30 ס"מ בלבד

הלוויין Eros C3 של חברת אימאג'סאט (Imagesat) נכנס למסלול הקפת כדור הארץ והחל לשדר נתונים. החברה דיווחה שהוא נכנס כעת לתהליך בדיקות בתעשייה האווירית, שיימשך מספר חודשים. רק לאחר סיומן הוא ייכנס לפעילות מסחרית. הלוויין משתייך למשפחת לווייני התצפית מסדרת OPTSAT 3000 המפותחים ומיוצרים בתעשייה האווירית בלוד, וכולל מצלמה אופטית מולטי-ספקטרלית מתוצרת אלביט מערכות. הלוויין שוגר לחלל על-ידי משגר פאלקון 9 של חברת SpaceX.

להערכת החברה, זהו אחד משלושת הלווינים המסחריים בעלי היכולות המתקדמות בעולם. הוא שוקל 400 ק"ג ומטעד הצילום שלו מכסה את טווח אורכי הגל 450-900 ננומטר. מצלמת הבסיס מספקת ללקוחות צילומים ברזולוציה של כ-30 ס"מ בלבד והמצלמה המולטי ספקטרלית מספקת צילומים ברזולוציה של 60 ס"מ. החברה מספקת באמצעותו שירות מיוחד בשם Direct Access.

שירות פרטי ללקוחות צבאיים

השירות הזה מאפשר ללקוח לקבל את התמונות אל טרמינלים קטנים המצויים בשטח. במסגרתו, הלקוח מקבל גישה בלעדית וישירה ללוויין מעל תא שטח מוגדר. היא מאפשרת ביצוע של כל שלבי המשימה באופן עצמאי ודיסקרטי: החל משלב תכנון משימת הצילום, דרך טעינת תכנית המשימה ללוויין מתחנת שליטה של הלקוח, ועד עיבוד וניתוח תוצרי הלוויין בצורה ישירה בתחנת קרקע ייעודית שהחברה מוכרת ללקוח. שירות מסוג זה מסופק בדרך-כלל ללקוחות בתחום הצבאי במסגרת התקשרות רב-שנתית.

חברת אימאג'סאט נסחרת בבורסה בתל אביב לי שווי שוק של כ-962 מיליון שקל. החברה נכנסה לבורסה בחודש פברואר 2022 כדי לגייס כ-100 מיליון דולר עבור שלושה פרוייקטים מרכזיים: 30 מיליון דולר למימון הלוויין Eros C3, עוד 30 מיליון דולר למימון לוויין הצילום הבא, אשר צפוי להיות Eros C4 ועוד 40 מיליון דולר עבור פרוייקט חדש של החברה: מערך לווייני Global Eye, שהם לוויינים קטנים ממשפחה חדשה של מיקרו-לווייני תצפית: Runner, Knight ו-Sprinter, אשר ינוהלו ממרכז בקרה חדש (ClearSky) ויפיקו מידע באמצעות תוכנת האנליטיקס GeoImpact.

הלוויין Eros C3 בחדר האינטגרציה בתעשייה האווירית, לפני העברתו לאתר השיגור
הלוויין Eros C3 בחדר האינטגרציה בתעשייה האווירית, לפני העברתו לאתר השיגור
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Eros , אימאג'סאט , התעשייה האווירית , לוויינים