מובילאיי חתמה על הסכם לייצור מכ"ם הרכב שהיא מפתחת

5 ינואר, 2023

המכ"ם של מובילאיי מבוסס על רכיב SoC מרכזי ועל טכניקת עיצוב אלומה. הוא צפוי לצאת לשוק בעוד כשנתיים, ולהשתלב במערכת נהיגה אוטונומית המבוססת על שימוש במצלמות כחיישן המרכזי

חברת מובילאיי (Mobiley) מתכננת להוציא לשוק בתוך שנתיים את מכ"ם הרכב שהיא פיתחה בשנים האחרונות. החברה דיווחה שהמכ"ם ייוצר על-ידי חברת Wistron NeWeb הטאיוואנית. החברה הוקמה בשנת 1996 ומתמחה בייצור מערכות תקשורת אלחוטיות. לחברה יש גם מחלקת פתרונות לתעשיית הרכב, שבה היא מייצרת חיישנים, מערכות מכ"ם, פתרונות תקשורת סלולרית ממונעת, לוחות מחוונים ומערכות בידור ומידע לרכב. מכירותיה בשנת 2022 הסתכמו בכ-3.1 מיליארד דולר.

חברת מובילאיי הקימה בשנים האחרונות חטיבת פיתוח מכ"ם אשר מפתחת מכ"ם 4D לרכב אוטונומי. מכ"ם 4D מכונה לעתים גם Imaging Radar, מכיוון שהוא מוסיף את מרכיב הציר האנכי למידע הנאסף על-ידו. מכ"ם מסורתי (3D) מבצע סריקה אופקית של הדרך ואוסף מידע על כיוונו, מהירותו וכיוון תנועתו של האובייקט המתגלה. מכ"ם 4D מבצע במקביל גם בריקה אנכית, ולכן מגלה מידע גם על גובה או המיקום האנכי של האובייקט. חשיבותו גדולה בתעשיית הרכב, מכיוון שהדבר מסייע לייצר תמונת מצב מפורטת יותר, בין השאר באמצעות זיהוי אובייקטים (משאית מכונית פרטית, הולך רגל) באמצעות גובהם.

המכ"ם של חברת מובילאיי מיועד למלא שלוש מטרות מרכזיות ברכב: הראשונה היא להבטיח איסוף מידע גם בתנאי סביבה קשים הפוגעים בתיפקוד המצלמות, השנייה היא להעשיר את התמונה המתקבלת ממצלמות הרכב, והשלישית היא לשמש כמערכת גיבוי המאפשרת להמשיך את תיפקוד מערכת הנהיגה האוטונומית. כלומר למלא את כל הפונקציות של מצלמת הרכב כדי שהנהיגה לא תופרע גם במקרה של תקלה המשביתה את מערכת המצלמות. המכ"ם מבוסס על שבב SoC שפותח בחברת מובילאיי. הוא כולל מערכת שידור וקליטה המבוססת על עיצוב אלומה (Massive MIMO).

המכ"ם מספק תמונת התמצאות מסביב לרכב עד למרחק של כ-300 מטר. וכולל שדה שראייה ברוחב של 140° בטווח בינוני, ו-170° בטווחים הקרובים. בעבר גילה מנכ"ל מוביאליי, פרופ' אמנון שעשוע, שהמכ"ם כולל מערך של עד 12X16 מקמ”שים המספקים 193 ערוצים וירטואליים. "המטרה שלנו היא לפתח מכ”ם בעל 2,304 ערוצים וירטואליים המבוסס על מערך של 48X48 מקמ”שים”. מנהל קבוצת המכ"ם של מובילאיי, יניב אביטל, אמר שהמכ"ם יבטל את הצורך להשתמש בחיישני LiDAR. ראוי לציין פיתחה חיישן LiDAR. המבוסס על טכנולוגיית סיליקון פוטוניקס של אינטל. באמצעות אסטרטגיית True Redundancy, מובילאיי מפתחת מספר חליפות נהיגה אוטונומית מקבילות, המבוססות על ריבוי חיישנים. בהם חליפה המבוססת על שימוש במצלמות ובמכ"ם, וחליפה המבוססת על שימוש בחיישני LiDAR ובמכ"ם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , WIRELESS , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 4D , מובילאיי , מכ"ם , רכב אוטונומי