שת"פ קואלקום ואירידיום: שירות הודעות מהלוויין לטלפון

9 ינואר, 2023

במחצית השנייה של 2023 ייצאו לשוק הטלפונים הראשונים המבוססים על פלטפורמת Snapdragon 8 Gen 2 ומערכת הפעלה אנדרואיד, אשר יחוברו אל השירות הלווייני הגלובלי של אירידיום

חברת קואלקום תתחיל לספק טכנולוגיה המאפשרת לשדר ולקלוט מסרים טקטואליים במכשירי טלפון ניידים בכל העולם באמצעות רשת לווייני אירידיום. השירות יתבסס על פתרון Snapdragon Satellite של קואלקום, ועל התמיכה שהוא מקבל מרשת לווייני אירידיום. שתי החברות הודיעו שבמחצית השנייה של 2023 ייצאו לשוק טלפונים ראשונים ברמת פרימיום המבוססים על שבב הענק Snapdragon 8 Gen 2 Mobile Platform ומערכת הפעלה אנדרואיד, אשר יחוברו אל השירות הלווייני. מנכ"ל אירידיום, מאט דש, אמר ששיתוף הפעולה עם קואלקום ולא עם יצרניות הטלפונים, "נועד להבטיח תאימות לכל המותגים שישתמשו בטכנולוגיה".

בעתיד, שתי החברות מתכננות להרחיב את השירות לאבזרים נוספים, כמו מחשבים ניידים, טאבלטים, כלי-רכב ואבזרי IoT. פלטפורמת Snapdragon 8 Gen 2 כוללת מעבד יישומים לניהול הטלפון, מודם מרובה-פרוטוקולים התומך בכל רשתות הדור החמישי, כולל בתקן החדש של תקשורת לוויינית (5G Non-Terrestrial Networks) שניתן לממש אותו רק כאשר הרשתות האלה זמינות. הוא גם מספקת מיכה ב-Wi-Fi 7, וכולל מעבד CPU, מעבד GPU ומנוע בינה מלאכותית שפותחו על-ידי קואלקום.

חברת אירידיום מפעילה מערך של לוויינים בגובה נמוך (LEO) אשר מקיפים את כדור הארץ בגובה 780 ק"מ ומעניקים כיסוי תקשורתי לכל נקודה בכדור הארץ. המערך המקורי החל לספק שירות בשנת 1998. בשנת 2019 בוצע שידרוג שבמהלכו הוחלפו כל הלוויינים בלוויינים חדשים מסדרה Iridium NEXT. כיום המערך כולל 66 לוויינים פעילים. בנוסף, תשעה לווייני גיבוי נעים בחלל ומוכנים להחלפה מיידית של לוויינים שיש בהם תקלה, ועוד שישה לווייני גיבוי שמורים בכדור הארץ ומוכנים לשיגור במקרה הצורך.

הלוויינים פועלים ברצועת התקשורת L-Band בתדרים של 1GHz-2GHz, הנחשבת לעמידה יותר בפני הפרעות אטמוספריות והפרעות הנובעות מתנאי מזג אוויר, בהשוואה לערוצי התדר הגבוה בהם משתמשים לווייני התקשורת המרוחקים מכדור הארץ (GEO). הם מספקים רוחב פס של 704Kbps. המערך מייצר רשת חסינה בפני שיבושים באמצעות קישוריות הדדית: כל לוויין מקושר בו-זמנית אל ארבעה לוויינים סמוכים אחרים. הרשת מנוהלת באמצעות מרכז בקרה הפועל בווירג'יניה, ארה"ב. כיום החברה עובדת עם כ-450 שותפים עסקיים ומספקת שירות לכ-2 מיליון לקוחות.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , טאבלט וסמארטפון , תקשורת

פורסם בתגיות: אירידיום , קואלקום