ההתקן האופטי שהופך את האסלה שלנו למעבדה רפואית [פודקאסט]

11 ינואר, 2023

תוכנית מס' 53 בפודקאסט של Techtime, עם גיא גולדמן, מייסד אוליב דיאגנוסטיקס, שפיתחה התקן אופטי שמנטר פרמטרים בשתן שלנו בכל השתנה באסלה הביתית, ועשוי לחולל מהפכה במעקב אחר הבריאות שלנו

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח בתוכנית הוא גיא גולדמן, מייסד ומנכ"ל חברת הסטארט-אפ אוליב דיאגנוסטיקס (Olive Diagnostics), שפיתחה התקן אופטי המנטר פרמטרים רפואיים בשתן באסלה הביתית.

השתן שלנו מכיל מידע רב על מה שקורה בגוף שלנו, אם יש לנו דלקת, אם שתינו מספיק ועל תפקוד הכליות. בדרך כלל, אנחנו לומדים על כך באמצעות בדיקות שתן שרושם לנו הרופא בקופת החולים. עלינו להשתין לתוך כוסית, ולאחר מכן עוברת הדגימה לבדיקה במעבדה.

חברת אוליב דיאגנוסטיקס פיתחה התקן אופטי, שניתן להתקינו בכל אסלה. המכשיר מבצע ניטור של פרמטרים חשובים בשתן בכל השתנה, באופן פאסיבי וללא צורך בשום עזרים. באמצעות ניתוח מבוסס AI של ספקטרום האור המכשיר מסוגל לזהות ולמדוד מולקולות ספציפיות המצויות בשתן, כמו כדוריות דם אדומות, חלבונים, קטונים, קריאטינין, ניטריט, חומציות, וכן מאפיינים של השתן כמו כמות, לחץ, צבע ותכיפות השתן.

החברה מייעדת בשלב ראשון את המוצר לאוכלוסיית הגיל השלישי, והוא כבר מותקן במספר בתי אבות באירופה. אוכלוסיה זו סובלת משכיחות גבוהה יותר של מחלות כרוניות ותחלואה, וניטור רציף של דגימות שתן, באופן בלתי פולשני וללא טרחה מיוחדת, יכול לתרום רבות לאבחון מוקדם של מצבים רפואיים ורפואה מניעתית.

בשיחה, מדבר גיא על המהפכה שעשוי לחולל ההתקן, כיצד נולד הרעיון לפיתוח בעקבות מחלתה של אימו, ועל כל הדברים שאנחנו יכולים ללמוד מכל ביקור ביתי בשירותים.

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify

וגם ב-Apple Podcasts

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , Podcast , חברות סטראט-אפ , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אוליב דיאגנוסטיקס , גיא גולדמן , יוחאי שויגר