אוויאיישן תספק 30 מטוסים חשמליים לחברת תעופה מקסיקנית

18 ינואר, 2023

חתמה על מכתב כוונות עם Aerus, חברת תעופה אזורית חדשה הפעילה בצפון המדינה. צבר ההזמנות של אוויאיישן גדל ל-350 מטוסים בשווי כולל של 2-2.5 מיליארד דולר

חברת אוויאיישן (Eviation) ממשיכה להגדיל את צבר ההזמנות שלה. היום (ד') הודיעה החברה כי חתמה על מזכר כוונות (LoI) למכירת 30 מטוסי נוסעים חשמליים מדגם Alice לחברת התעופה האזורית המקסיקנית Aerus.

Aerus היא חברת תעופה חדשה במקסיקו, שצפויה להתחיל להפעיל השנה קווי תעופה לטווחים בינוניים בחלקה הצפוני של המדינה, אזור שבו התעבורה האווירית פחות מפותחת, ולחבר בין ערים כדוגמת נובו ליאון, טמאוליפאז, וורה-קרוז ועוד. בדומה לחברות תעופה אזוריות אחרות, גם Aerus נושאת את דגל הסביבתיות וטכנולוגיות הנעה ללא פליטות.

הזמנות ביותר מ-2 מיליארד דולר

עג כה קיבלה אוויאיישן הזמנות, במתכונת של מכתבי כוונות, ליותר מ-350 מטוסי נוסעים ומטען בשווי כולל של 2-2.5 מיליארד דולר, מחברות תעופה אזוריות כדוגמת Cape Air ו-GlobalX, וחברות תובלה כמו DHL Express. באחרונה דיווחה על הזמנות חדשות מחברת התעופה הגרמנית Evia Aero וחברת התעופה האוסטרלית NTAS. בחודש דצמבר דיווחה אוויאיישן על החוזה הראשון עם חברת תעופה לאומית, שבו היא תספק לחברת Air New Zealand צי של עד 23 מטוסי נוסעים.

 

המטוס “אליס” מונע באמצעות שני מנועים חשמליים ואינו פולט פחמן. הוא יכול לשאת עד 9 נוסעים למרחק של עד 1,000 ק”מ במהירות של כ-450 קמ”ש, ומיועד לשרת את שוק הטיסות האזוריות והקצרות. מדובר בקווי תעופה למרחקים של כמה מאות קילומטרים, שבדרך כלל מחברים בין ערים בתוך אותה מדינה.

ב-28 בספטמבר השיגה אוויאיישן ציון דרך משמעותי, כאשר ביצעה את טיסת המבחן הראשונה של המטוס אשר המריאה מנמל התעופה הבינלאומי של מחוז גרנט (MWH) בוושינגטון, ונמשכה כ-8 דקות. כעת מתכוונת אוויאיישן לייצר עוד 3 מטוסי מבחן, לצורך ביצוע טיסות המבחן הנדרשות בדרך לקבל רישיון מה-FAA. החברה מעריכה כי מטוסיה יוכלו להתחיל בטיסות מסחריות ב-2027.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Aerus , אוויאיישן , מטוס חשמלי , מקסיקו