צה"ל יצטייד במערכת Xtend להפעלת ציי רחפנים

18 ינואר, 2023

המערכת תאפשר ליחידות צה"ליות להפעיל מרחוק ציי רחפנים עבור משימות מורכבות, מתוך מטרה לשמור על החיילים מחוץ לטווח הסכנה. גורם במשהב"ט: "יביא לקפיצת מדרגה ביכולות המבצעיות"

חברת Xtend זכתה בחוזה בלעדי של משרד הבטחון, בהיקף של 20 מיליון דולר, לפיתוח ואספקת מערכת הפעלה ראשונה מסוגה לתפעול ​קבוצת רחפנים. מטרת הפרויקט, vמתבצע בשיתוף מפא"ת, היא לאפשר למל"טים לשמש לא רק ככלי תצפית, אלא גם לבצע משימות מורכבות בדיוק רב ותוך כדי שמירה על הכוחות מחוץ לטווח הסכנה. במסגרת הפרויקט, תפתח Xtend ממשק לתפעול בטוח ואינטואיטיבי מרחוק של עשרות רחפנים jmי-אוטונומיים, הכולל יכולות מציאות מדומה, עיבוד קצה ובינה מלאכותית. 

הפיתוח יתבסס על מערכת ההפעלה שך Xtend לרחפנים בודדים, המאפשרת לכל לוחם להפעיל בקלות את הרחפן, לאחר אימון של שעות או ימים ספורים בלבד. הממשק מתבסס על טכנולוגיות מעולם הגיימינג, ומעניק למפעיל תחושה שהוא צופה במתרחש דרך “עיני הרחפן”. כך למשל, כדי לפקוד על הרחפן להיכנס למבנה דרך חלון מסוים או לפנות מהדרך מטען חבלה, המפעיל צריך רק להצביע על חלון במבנה או לסמן לעבר המטען ולהורות על הפעולה. המערכת הזאת כבר נמצאת בשימוש צה”ל והיתה אחראית ליירוט אלפי בלוני ועפיפוני תבערה בעוטף עזה.

חוזה ענק לאספקת רחפנים לצבא ארה"ב

גורם בכיר במשהב"ט אמר ששיתוף הפעולה עם Xtend בשלוש השנים האחרונות, כבר הניב מספר הצלחות. "מערכות פרי הפיתוח המשותף נמצאות בשימוש יומיומי בשטח. אנו בטוחים שתוכנית חדשה זו תספק קפיצת מדרגה אדירה ביכולות המבצעיות. אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור רשות ממשלתית כמו מפא"ת, העובדת עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, הוא למצוא את השותפים המתאימים בתעשייה. אנחנו רואים ב-Xtend שותף כזה".

החוזה הזה עם משרד הבטחון מתווסף לכ-20 חוזים נוספים שהבטיחה החברה בשלוש השנים האחרונות. בחודש יולי 2022 דיווחה Xtend כי זכתה בחוזה לאספקת יותר מ-100 רחפנים טקטיים מדגם Wolverine מתוצרתה למשרד ההגנה האמריקאי (DoD). הרחפנים מיועדים להתלוות ליחידות קומנדו בצבא ארה”ב ולבצע משימות כדוגמת פינוי מטענים, אבטחת שיירות, תצפיות בשטח, ואפילו פשיטה אל תוך מבנים.

האזינו לשיחה עם רובי ליאני, מייסד-שותף וה-CTO של Xtend, מתוך תוכנית מספר 50 בפודקאסט שלנו מחודש אוגוסט 2022:

 

[תמונה באדיבות Xtend]

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Xtend , מפא"ת , משרד הביטחון