מעבד Tensilica HiFi DSP תומך ב-Dolby Atmos

22 ינואר, 2023

לצורך יישום במערכות שמע בכלי-רכב. טכנולוגיית Dolby Atmos פותחה במקור שימוש באולמות קולנוע. היא מבוססת על הוספת ערוצי גובה לערוצי השמע ההיקפיים (surround), ועל-ידי כך הפיכת השמיעה לחווייה תלת מימדית.

חברת קיידנס (Cadence)  הכריזה על תחילת התמיכה של מעבד האודיו שלה, Tensilica HiFi DSP, בטכנולוגיית השמע ההיקפית Dolby Atmos של חברת דולבי. הטכנולוגה פותחה במקור בשנת 2012 עבור שימוש באולמות קולנוע. היא מבוססת על הוספת ערוצי גובה לערוצי השמע ההיקפיים (surround sound), ועל-ידי כך הפיכת השמיעה לחווייה תלת מימדית. בשנים האחרונות הטכנולוגה החלה להיכנס לשוק הביתי, בעיקר במכשירי טלוויזיה, וכעת שיתוף הפעולה בין שתי החברות מיועד להביא אותה אל שוק מערכות השמע בכלי-רכב.

מנהלת שיווק קבוצת טנסיליקה-אודיו בחברת קיידנס, ייפנג ליו, אמרה שמעבד Tensilica HiFi DSP (המופיע במתכונת של IP) הוא DSP האודיו הנפוץ ביותר בשוק. "הוא הוסמך על-ידי 19 מתוך 20 יצרניות השבבים הגדולות בעולם ומסיע להיקף מכירות של כ-1.5 מיליארד ליבות בשנה. שיתוף הפעולה שלנו עם דולבי איפשר להביא את טכנולוגיית Atmos לעולם הטלוויזיות". קיידנס מסרה שהיא עובדת מול כ-180 שותפים בעולם האודיו, כאשר מ-300 חבילות תוכנה לשמע, קול ודיבור הועברו לארכיטקטורת Tensilica HiFi DSP. היישומים הנפוצים ביותר: שיפור איכות השמע, היתוך חיישנים והפחתת רעשים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: אודיו וידאו , קיידנס