צמיחה של 30% במכירות חברת סקודיקס

24 ינואר, 2023

בעקבות המעבר לייצור עצמי בישראל ולשוק הדפוס הדיגיטלי לאריזות, החברה עברה לצמיחה ומכירותיה ב-2022 צמחו ל-29 מיליון דולר

התפנית האאסטרטגית שביצעה חברת סקודיקס (Scodix) מראש העין הפכה לסיפור הצלחה: החברה שכמעט והתמוטטה בשנת 2020, הצליחה לחזור לחיים בשנת 2021 עם צמיחה של 36% במכירות, וכעת מתברר שהצמיחה נמשכה גם בשנת 2022: החברה דיווחה על מכירות של כ-29 מיליון דולר בהשוואה ל-22.4 מיליון דולר ב-2021. מנכ"ל סקודיקס, אלי גרינברג, אמר שהשוק עבור מערכות החברה הוא שוק ענק הצמא לפתרונות טכנולוגיים, "בעיקר בתחום יצרני האריזות שהוא מנוע הצמיחה המרכזי שלנו״.

חברת סקודיקס מפתחת ומייצרת מערכות להשבחת דפוס,(Digital Print Enhancement) המבוססות על פולימר Scodix PolySense שהיא פיתחה. התחום הקרוי “השבחת דפוס” הוא למעשה תהליך שבו מוסיפים אפקטים מיוחדים למוצר המודפס, מעבר להדפסת הצבע: צבעים מתכתיים, ציפויי לכה מבריקה, יצירת תבליט של אלמנטים במוצר המודפס וכדומה. המערכות של החברה מקבלות מצעים (מודפסים או לא מודפסים) וקובץ דיגיטלי של הלקוח, ועל בסיסם מוסיפה את האפקטים הדרושים.

הלם הקורונה

בשנת הקורונה 2020 צנחו המכירות לכ-16.3 מיליון דולר (כמעט מחצית מהמכירות ב-2019), והחברה סיימה את השנה עם חובות. בעקבות זאת היא ביצעה מספר מהלכים: עברה מייצור בקבלנות משנה אל ייצור עצמי במפעל של החברה, והנפקה בבורסה בתל אביב ביולי 2021, שבמהלכה היא גייסה 62 מיליון שקל. במקביל, הוגדרה אסטרטגיית שוק חדשה: מיקוד עיקר המאמץ בשוק יצרני האריזות. החברה השיקה קו מוצרים מתכלים ואת מכונת Scodix Ultra 6000 עובר השוק החדש. במחצית השנייה של 2021 החלו ההתקנות הראשונות, שעד סוךף השנה הגיעו לכ-30% מההכנסות ממכונות בשנת 2021.

לאחרונה הציגה סקודיקס בתערוכה בארה"ב את טכנולוגיית הדפסה חדשה (Scodix SHD) המאפשרת להדפיס פרטים קטנים ומדויקים לשימושים בתעשיית האריזות. יכולת זו מאפשרת לחברה להציג איכויות נוספות מול המתחריםחברת סקודיקס מעסיקה כ-120 עובדים. במצגת לאנליסטים שהחברה פירסמה השבוע היא מדווחת שהמגמה נמשכת: בשנת 2022 תפסו המכונות החדשות כ-44% מכלל ההכנסות ממכונות. החברה הודיעה שהתוכנית האסטרטגית החדשה מיועדת להשיג צמיחה שנתית של כ-30%. היעד הזה מבוסס על התבססותו של שוק ענק הנמצא בצמיחה מתמדת: להערכת חברת המחקר Group Smithers, שוק האריזות המודפסות בעולם צומח בקצב קבוע של כ-2.8% וצפוי להגיע בשנת 2024 להיקף של כ-1.05 טריליון דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: דפוס דיגיטלי , סקודיקס