מיה דיינמיקס ביצעה עיסקה ראשונה, בהיקף של כמיליון דולר

26 ינואר, 2023

החלה למסור כלי-רכב אישיים חשמליים לחברת מאיר אלקטריק יוטיליטיז שבבעלות קבוצת מאיר, יבואנית מכוניות וולוו והונדה בישראל. מיועדים לנסיעה בדרכים סלולות ובשטח. מפתחת מעין אופנוע חשמלי ארבע-גלגלי

חברת מיה דיינמיקס  (MIA Dynamics) התל אביבית השלימה עיסקת מכירה ראשונה של כלי-רכב חשמליים זעירים שהיא פיתחה, בהיקף של כ-1 מיליון דולר. בשבוע שעבר היא מסרה לחברת מאיר אלקטריק יוטיליטיז (MEU) שבבעלות קבוצת מאיר, יבואנית מכוניות וולוו והונדה בישראל, את המערכות הראשונות: כלי-רכב חשמליים קטנים מסוג Mia Four. החברה מסרה שהושלם הליך התקינה וקבלת האישורים הרגולטוריים לשימוש בישראל' ומאיר אלקטריק החלה החלה למכור אותם ללקוחות קצה בארץ.

מדובר בכלי תחבורה ארבע גלגלי חשמלי המיועד לצורך התניידות של יחידים (אנשים פרטיים, לוחמים ובעלי תפקידים) במתווי שטח מורכבים. חברת מיה הוקמה על-ידי המנכ”ל יצחק קלדרון, על בסיס טכנולוגיה עצמית של מערכת מתלים גמישה המעניקה יציבות נסיעה בתנאים קשים, כולל עלייה וירידה במדרגות. באמצע 2022 היא קיבלה אישור על רישום הטכנולוגיה כפטנט.

בחודש יוני 2022 החברה נכנסה למסחר בבורסה בתל אביב בעקבות עסקת מיזוג עם השלד הבורסאי גו.די.אם, וכעת היא נסחרת לפי שווי חברה של כ-67.9 מיליון שקל. לחברה יש כיום מוצר מרכזי אחד, ומוצר נוסף הנמצא בפיתוח: הכלי האישי Mia Four (קטגוריה: מיקרו מוביליטי) כולל סוללה נשלפת אשר מעניקה טווח נסיעה של כ-45 ק”מ ומהירות נסיעה של עד 45 קמ”ש.

איור קונספט של הרכב הארבע-גלגלי החדש, EQ4
איור קונספט של הרכב הארבע-גלגלי החדש, EQ4

כעת היא מפתחת גרסה חזקה יותר של הפלטפורמה, אשר צפויה לצאת לשוק במתכונת של מעין טרקטורון חשמלי בשם MIA EQ4. זהו רכב ארבע גלגלי במשקל של 220 ק"ג אשר מגיע למהירות נסיעה של עד 160 קמ"ש ולטווח נסיעה של כ-280 ק"מ בין טעינות סוללה. לפי פרסומי החברה, זהו כלי רכב בתצורה חדשה אשר אמור לשלב בין היתרונות של אופנוע (גמישות וזריזות) עם היתרונות של רכב ארבע גלגלי (יציבות).

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מיה דיינמיקס , רכב חשמלי