מובילאיי: צבר ההזמנות הגיע ל-17 מיליארד דולר

27 ינואר, 2023

הכנסות החברה ברבעון הרביעי צמחו ב-59%. ב-2023 צופה החברה הכנסות של 2.19-2.28 מיליארד דולר. לקוח אירופי מתכוון לאמץ ב-2026 את מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה, "ללא ידיים וללא עיניים"

בשעה שחברות שבבים ואלקטרוניקה רבות חוות האטה במכירות, ממשיכה מובילאיי (Mobileye), להציג תנופת צמיחה הנראית כמעט בלתי ניתנת לעצירה. ביום ה' האחרון היא דיווחה שמכירותיה ברבעון האחרון של 2022 צמחו ב-59% להיקף של כ-565 מיליון דולר. ההכנסות בשנת 2022 הסתכמו בכשני מיליארד דולר – 35% יותר מאשר בשנת 2021. החברה צופה שב-2023 יגיעו ההכנסות להיקף של 2.19-2.28 מיליארד דולר. גם העתיד הרחוק יותר נראה ורוד: במהלך 2022 הגדילה החברה את צבר ההזמנות שלה ב-6.7 מיליארד דולר, פי 3.5 מההכנסות בפועל של מובילאיי ב-2022 – סממן שמאפיין חברות צמיחה.

כעת, צבר ההזמנות הכולל של מובילאיי משקף הכנסות צפויות בהיקף של כ-17 מיליארד דולר עד לשנת 2030. נתון מעודד נוסף שהדגיש מנכ"ל החברה, אמנון שעשוע, בשיחת הוועידה עם המשקיעים, הוא העלייה בהכנסות מכל רכב. "מעבר לנתונים הראשיים, הדבר החשוב הוא שמקור הצמיחה מתחיל לעבור מגידול בנפח בלבד לשילוב של גידול בנפח ושל גידול בתוכן לכל רכב. המוצרים המתקדמים שלנו מגלמים מחיר גבוה יותר לכל רכב מאשר המוצרים המסורתיים שלנו", אמר. למעשה, שליש מהצמיחה ב-2022 מיוחס לעלייה במחיר המכירה הממוצע (ASP) של החברה.

לקוח ראשון לנהיגה אוטונומית מלאה

מההיבט של תמהיל המוצרים, המכירות של מערכות ADAS המתבססות על מצלמות קדמיות ושבב EyeQ, צמחו בקרב 10 לקוחותיה המרכזיים, וזאת לצד שימוש גובר בשירות המיפוי REM, דבר המגדיל את ההכנסות החוזרות מכל רכב. במקביל, החברה מגדילה את דריסת הרגל שלה בתחום הנהיגה האוטונומית: בשנת 2022 היא סיפקה כ-90 אלף ערכות של מערכת הנהיגה האוטונומית SuperVision ליצרנית הרכב הסינית Zeekr.

מערכת SuperVision מתבססת על מערך מצלמות היקפי ומאפשרת נהיגה אוטונומית ללא ידיים על ההגה (Hand Free) בכבישים בין עירוניים, לרבות ביצוע פעולות כמו מעבר בין נתיבים וחנייה אוטונומית. בשנת 2023 צפוי מספר ההזמנות לצמוח ביותר מפי שניים, בזכות השקת דגמי רכב נוספים של Zeekr שיהיו מצויידים במערכת. גם חברת-האם Geely מתכוונת לשלב את המערכת במותגים נוספים של הקבוצה.

היצרניות נכנסות ללחץ

מובילאיי מרחיבה את השיווק של SuperVision גם לאירופה ולארה"ב, עם השלמת מיפוי הדרכים שם. היא דיווחה שהשלמת המיפוי מאפשרת להדגים את המערכת בנסיעה לאורך אלפי קילומטרים כמעט ללא צורך בהתערבות נהג. מובילאיי מסרה שיצרן אירופי של רכבי פרימיום צפוי להשיק דגמים עם SuperVision בשנת 2025. אותו יצרן גם מתכוון לאמץ בשנת 2026 את מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה, Chauffeur, שאינה מחייבת את הנהג לאחוז בהגה ולהביט אל הכביש (eyes-off hands-off). 

לדברי שעשוע, מערכות הנהיגה האוטונומית שהושקו לאחרונה על-ידי טסלה ויצרניות רכב סיניות, המריצו את תעשיית הרכב כולה. "התחרות בין יצרניות הרכב התחממה על רקע השילוב של מערך מצלמות היקפי מצד טסלה ויצרניות סיניות והאופן שבו הדבר תרם לרווחיות וליוקרה הטכנולוגית שלהן. הדבר מייצר תחושת דחיפות בקרב היצרניות האחרות. אנחנו צופים כי מערכת SuperVision שלנו תהיה מנוע צמיחה מרכזי עבורנו החל משנת 2023 ואילך".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: ADAS , Mobileye , מובילאיי , רכב אוטונומי