EVR מקימה בהודו מפעל לייצור סלילים למנועים חשמליים

30 ינואר, 2023

המפעל ייצר סלילים טרפזיים הנמצאים בליבת טכנולוגיית ההנעה של EVR, ויסופקו לשותפות העסקיות ההודיות אשר ייצרו את שאר מרכיבי המנוע. מנכ"ל החברה, עופר דורון: "שוק הרכב ההודי נמצא בתהליך חישמול מהיר"

בתמונה למעלה: מנכ"ל EVR עופר דורון, ומנוע חשמלי של החברה

חברת EVR Motors מפתח תקווה מקימה מפעל להרכבת סלילי מנועים חשמליים שאותם היא תספק לתעשיית הרכב בהודו. המפעל הוקם בעיר גורגאון שליד ניו דלהי בהשקעה ראשונית של כמיליון דולר. בשלב הזה מדובר במפעל אשר יעסיק כ-30 עובדים וייצר סלילים ייחודיים בתצורה שפותחה בחברה. חברת EVR פיתחה טופולוגיה חדשה המאפשרת לשפר את ביצועי המנוע ולהפחית את משקלו, באמצעות שיפור שבוצע במבנה של מנועי שטף מגנטי היקפי (radial flux). במנועים מהסוג הזה בנוי החלק הנייח (Stator) ממספר אלקטרו-מגנטים המייצרים שדות מגנטיים הנעים בתנועה היקפית מסביב למנוע ומפעיל כוחות משיכה ודחייה על מגנטים קבועים המצויים בחלק המסתובב (רוטור).

החברה פיתחה סלילים אלקטרו-מגנטיים בעלי מבנה טרפזי אשר משפר את פיזור השטף המגנטי ומקטין את הפסדי האנרגיה במנוע. בנוסף, היא משתמשת במגנטים מחומרים מיוחדים (Soft Magnetic Composites), פיתחה תהליך ייצור פשוט יותר ועוד. הקמת מפעל הייצור קשורה לסדרת הסכמי אספקה שהחברה חתמה עם יצרני רכב חשמלי בהודו. לאחרונה היא חתמה על הסכם אספקה לקבלנית טיר-1 ההודית RSB Group, בהמשך להסכמים הקודמים עם Badve Group, Napino ו-EKA Mobility.

כולן נמצאות בשלבים שונים של הקמת קווי ייצור לרכב חשמלי בכל הקטגוריות, אשר יישענו על המנועים של EVR. החברה מסרה שהיא תתחיל לספק את המנועים במחצית השנייה של 2023. המפעל החדש יפעל במסגרת החברה הבת EVR India אשר מנוהלת על-ידי Sajal Kishore, אשר שימש בעבר כאסטרטג הכניסה לתחום הרכב החשמלי של חברת Napino. מנהל העסקים הראשי של RSB, נישיט בהרה, מסר שעל-פי ההסכם בין שתי החברות, המנועים עצמם ייוצרו בחברת RSB בקו ייצור שהיא תקים בסיוע EVR, כאשר הסלילים הטרפזיים יסופקו לה לאחר שהורכבו במפעל של EVR.

EVR מרחיבה את טווח היישומים

לאחר הייצור, RSB תמכור את המנועים ליצרני רכב חשמלי בהודו. מנכ"ל חברת EVR, עופר דורון, אמר ששוק הרכב ההודי "דוהר במהירות חסרת תקדים בתהליך החישמול. הקמת חברת EVR India היא אבן דרך חשובה מאוד בתולדות החברה. הסכמי שיתוף הפעולה שלנו עם השותפות בהודו יאפשרו לנו לספר מנועים ברוב הקטגוריות של רכב חשמלי". בינתיים רוב ההסכמים של החברה הם עם קבלני משנה: חברת Napino רכיבים חשמליים לתעשיית הרכב כדוגמת מיישרים, ווסתים, מצתים, יחידות בקרה אלקטרוניות ועוד, וקבוצת Badve מייצרת מכלולים מכניים עבור כלי רכב קלים.

היוצאת דופן היא חברת EKA Mobility, אשר פיתחה אוטובוס חשמלי קטן באורך של 9 מטרים, ומפתחת כעת משפחה של כלי-רכב מסחריים חשמליים. על-פי ההסכם שנחתם בנובמבר 2021, EKA תייצר את המנועים של EVR ותתקין אותם בכלי-הרכב שהיא מוכרת. ככל הנראה גם כאן הסלילים המיוחדים, שהם ליבת הטכנולוגיה של החברה, יגיעו ממפעל הייצור של EVR India. חברת EVR החלה את דרכה בתחום הרכב החשמלי הזעיר, ובנתה מנועים עבור כלי רכב בעלי שני גלגלים ושלושה גלגלים. להערכתה, המנועים שלה קלים ב-30%-50% בהשוואה למנועים מתחרים בעלי הספק זהה. כיום היא מייצרת מנועים בארבעה גדלים במגוון ההספקים 3KW-135KW, אשר בקצה גבוה שלהם מתאימים גם לשימוש במכוניות נוסעים וכלי-רכב מסחריים קלים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: EVR Motors , רכב חשמלי